מיחזור פלסטיק בקבוקים – על הבעיה שפסולת פלסטיק מייצרת בישראל

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר


מיחזור פלסטיק בקבוקיםאם תנסו להסתכל סבביכם ולנסות לאתר אל מול עיניכם דבר מה אשר אינו עשוי, אפילו במעט מפלסטיק, כנראה שלא תצליחו לצלוח את המשימה הזו. והסיבה לכך, היא שכיום פלסטיק הוא אחד החומרים השמישים והנפוצים בעולם, ואנו עדים לשימוש בפלסטיק למטרות שונות כמעט בכל תחום בחיים שלנו. למעשה, מאות של מוצרים מיוצרים מפלסטיק בכל יום בין אם זה מוצרים לשימוש ביתי, בין אם זה כסאות, שולחנות ורהיטים, בין אם זה מוצרים המיועדים למטבח שלנו. אינספור מוצרים.  אולם, בשנים האחרונות אנחנו עדים לעלייה במודעות הציבורית במדינת ישראל ובעולם כולו לכך שפסולת הפלסטיק הרבה שאנו מייצרים בעולם, מביאה לנזק סביבתי גדול ובלתי נגמר, וכיום מיחזור פלסטיק בקבוקים, הוא אחד התחום הנפוצים והחשובים ביותר שקיימים כיום על סדר הדיון הציבורי. מה זה בלל פלסטיק? כיצד פסולת הפלסטיק מזהמת את הסביבה, ומהו החוק במדינת ישראל בנוגע למיחזור פלסטיק בקבוקים? כל זאת ועוד, בכתבה שלפניכם.

מיחזור פלסטיק בקבוקים מה זה בכלל פלסטיק? כיצד פלסטיק נוצר?

בסופו של דבר, הפלסטיק הוא חומר אשר נוצר ונגלה אל העולם רק כתוצר לוואי של חומר מסוים אחר. פלסטיק הוא חומר סינטטי אשר נוצר, בתור תוצר לוואי של ייצור נפט. פלסטיק הוא חומר אשר נעשה בו שימוש בכל כך הרבה מוצרים ותחומים בחיים שלנו החל מבקבוקי פלסטיק, שקיות ניילון, קופסאות אכסון, מדבקות על מוצרים, ועוד נוספים ומגוונים. ניתן למיין את הפלסטיק ל7 קבוצות שונות, קבוצות אלה חולקו על מנת להועיל ולעזור לתהליך המיון של הפלסטיק, כאשר החלו לעשות מיחזור במוצרי פלסטיק שונים. סוגי הפלסטיק השונים נקבעים על פי סוג החומר, ומאופיינים בסוגים שונים של מאפייני חומר, כגון גמישות, עמידות לחום ולמים, קושי לפירוק, ונוספים. כיום פלסטיק מהווה את אחד החומרים הכי פופולאריים בעולם התעשייה העולמי, זאת כאשר פסולת הפלסטיק שבני אדם מייצרים בימינו, תופסת נפח של כמחצית מכל סוגי פסולת הזבל בעולם שלנו כיום.

מיחזור פלסטיק בקבוקים כיצד באה לידי ביטוי בעיית פסולת הפלסטיק במדינת ישראל?

אם מסתכלים על אתרי אכסון הזבל המרכזיים במדינת ישראל היום אתר הזבל שבחיריה, ואתר הזבל שברמת חובב, אזי שבכל אתר אכסון כזה ניתן למצור בור ייעודי להשלכת פסולת פלסטיק. בשני המקרים הללו, שטח האכסון של פסולת פלסטיק באתרי הזבל הללו כבר עולה על גדותיו, וניתן להגיד שאין כיום שטח לאכסן פסולת פלסטיק נוספת שנוצרת במדינת ישראל. ועלינו לזכור פלסטיק הוא חומר לא טבעי, אשר במרב המקרים לא מתקלה בקלות רבה בכלל, ולעתים פסולת של פלסטיק תישאר בעולם שנים רבות, גם לאחר מספר שנים רב מאוד

העובדה שמאגרי פסולת הפלסטיק בישראל עולים על גדותיהם, היא עובדה מפחידה, שכן פסולת הפלסטיק אשר לא מאוכסנת בסופו של דבר במקומות המיועדים לה, יכולה בסופו של דבר לפגוע בסביבה שלנו בצורה כל כך רצינית לחלחל ולזהם מקורות מים באדמה, לפגוע בקרקע טובה ופורייה לחקלאות ולדברים נוספים, ובסופו של דבר זיהום הפלסטיק פוגע בבעלי חיים, בסביבה, ותורמת בסופו של דבר למשבר האקלים הגדול שכבר פוקד את העולם.

קראו עוד: מחזור פלסטיק מחיר

מיחזור פלסטיק בקבוקים חוק הפיקדון במדינת ישראל חוק שבא על מנת לסייע למאבק הלאומי כנגד פסולת הפלסטיק

חוק הפיקדון במדינת ישראל, הוא חוק אשר חל על מיחזור פלסטיק בישראל של מכלי משקאות מסוימים, אשר עשויים מהחומרים הבאים זכוכית, פלסטיק, ופח. החול חל על מכלי שתייה אשר עולים על גודל של 0.1 ליטרים, וחל עד למכלי שתייה בנפח כולל של 5 ליטרים, כאשר האדם שיממש את חוק הפיקדון, יוכל לקבל בתמורה לכך דמי פיקדון ממדינת ישראל. כמובן שמיכל השתייה הפופולארי ביותר עליו משתמשים בחוק הפיקדון, הוא מיכל שתייה העשוי מפלסטיק.

מיחזור פלסטיק בקבוקים – כיצד חוק הפיקדון עובדמיחזור פלסטיק בקבוקים כיצד חוק הפיקדון עובד?

דמי הפיקדון מצוינים על כל מיכל משקה שניתן לרכוש במדינת ישראל, זאת על מנת לייצר תמריץ אשר יעודד אנשים למחזר אותם. כאשר הצרכן יחזיר את המיכלים הללו למקום ממנו רכש אותם, הוא זכאי לקבל את סכום הפיקדון הנ"ל במקום. סכום הפיקדון משתנה בהתאם לסוג המיכל, זאת כאשר הסכום המינימאלי הוא 30 אגורות, וניתן להגדיל את סכום הפיקדון בהתאם לסוג החומר, גדול המיכל, וכדומה.

איך כל אחד מאיתנו יכול לתרום להפחתת שימוש בפלסטיק?

הדבר הראשון שכולנו יכולים לעשות הוא להחליט שאנחנו מפסיקים לרכוש מוצרים חד פעמיים כמו צלחות, כוסות, סכום וכדומה. אם אין לכם ברירה, תוכלו היום לבצע רכישה של מוצרים העשויים במבוק למשל או חומרים מתכלים אחרים. הפלסטיק אינו מתכלה כלל וכלל ולכן חשוב מאוד שלא לבצע רכישה של המוצרים האלה. אם למשל, אתם חוגגים יום הולדת, יוצאים לטיול, תוכלו לרכוש כלים רב פעמיים ולעשות בהם שימוש חוזר בכל שנה וככה תפחיתו את רמת זיהום האוויר בצורה בלתי רגילה

עוד משהו שאתם יכולים לעשות הוא לבחור לקשט בימי הולדת במקום בבלונים, באמצעות שימוש במוצרים אחרים, חליפיים, שכן בלונים עשויים פלסטיק והם גם מזהמים את הסביבה שלנו. עוד טיפ מאוד חשוב שכדאי לאמץ, זה לשים בבית שלכם פח אחסון שבו תוכלו לשים את כל המוצרים העשויים מפלסטיק כמו מיכלים של סבון אבקת הכביסה ומרכך הכביסה, בקבוקי פלסטיק של שתייה וכדומה. אחת לשבוע או שבועיים תוכלו לקחת את הילדים לסיבוב ולאפשר להם לזרוק את המוצרים השונים לפח האשפה. ככה אתם מלמדים אותם כמה הסביבה שלנו חשובה ולא רק זה, אתם מלמדים אותם אחריות ועצמאות

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מיחזור פלסטיק בקבוקים

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!