תהליך מיחזור הנייר

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

תהליך מחזור הנייר מתחיל באיסופו. חברות מיחזור פרטיות מבצעות איסוף מגופים המייצרים פסולת נייר כגון בתי דפוס, משרדים, מפעלים וכו' וכן מהמגזר הפרטי.

קרטונים, ניירות, שקיות נייר וניירות עיתון הינם מוצרי הנייר העיקריים הנאספים למיחזור. הקרטון נאסף לרוב מאזורי תעשייה ומסחר, הנייר המשרדי נאסף ממוסדות ומשרדים שונים ונייר העיתון נפוץ בעיקר במגזר הפרטי.

על מנת לסייע לתהליך של מיחזור נייר ניתן לאסוף בבית ובמשרד מוצרי נייר שונים כגון מגזינים, מחברות ישנות, ספרים, דפי מדפסת, דברי דואר וכו'. אולם חשוב מאוד להקפיד להפריד את האשפה ממוצרי הנייר ולא לזרוק לפחי המחזור מוצרים שאינם מוצרי נייר.

הניירות והקרטונים נאספים במיכלים יעודיים. כיום ישנן כ15,000 נקודות איסוף של נייר וקרטון במגזר העסקי ובמגזר הפרטי יחד. נהגי משאיות עוברים בכל נקודות האיסוף ומעבירים את הנייר והקרטון אל מפעלי המיחזור.

מיון הנייר

השלב השני בתהליך הוא מיון הנייר והקרטונים המגיעים למפעל וכן הוצאת פסולת שונה שהגיעה עימו כגון חבלים, חוטי מתכת, סיכות וחומרי פלסטיק שונים.לאחר מכן הנייר והקרטונים ממויינים ועוברים תהליך מורכב של ניקוי צבעי הדפוס שעליהם. תהליך הניקוי כולל שטיפות מרובות באמצעות כימיקלים שונים.

קיימות בעיות שונות הכרוכות בסילוק הפסולת מהנייר ובמיון הפסולת לסוגיה השונים, לכן הנייר הממוחזר מהווה חומר גלם רק עבור מיחזור קרטון וסוגי נייר ספציפיים כגון נייר עיתון וחומרי אריזה שונים.

עם זאת חברות המיחזור עוסקות בפיתוח טכנולוגיות שונות של הפרדת הפסולת וניקוי הצבע, על מנת להגדיל את סוגי הנייר הממוחזר ולשפר את איכותו. אחוזים מעטים מהפסולת הינם נייר באיכות גבוהה המהווים למעשה תחליף לתאית, חומר הגלם של הנייר, איתו ניתן לעשות שימושים בייצור של סוגי נייר איכותיים יותר עבור מחברות וגיליונות נייר שונים.

תהליך המיחזור

את הנייר והקרטון הממוין מעבירים למכבש ענק אשר דוחס אותם לקוביות עצומות שמשקלן מגיע עד 700 קילו, קוביות אלה מועברות למפעל לייצור נייר או קרטון.

קוביות אלה מועברות למיכל גדול ומלא מים בו מתפרק הנייר לסיבים, למיכל זה מוזרמים מים באופן קבוע וכך נוצרת תערובת דלילה במיוחד המכילה כ98% מים ו2% סיבים בלבד. תערובת זו מסוגלת לזרום בצינורות אל תוך מכונות הייצור. על מנת לתת לנייר המיוצר תכונות מיוחדות כגון: חוזק, גמישות, מבנה, כושר ספיגה ועוד, משתמשים בתוספות של סיבים שונים, סיבים מהצומח (סיבי כותנה, סיבי קש ועוד), סיבים מהחי (צמר, משי, פרווה), סיבים סינתטיים (ניילון), סיבים מינראליים (זכוכית , אסבסט) ועוד.

בנוסף נעשה שימוש בתוספות שונות המעורבבות היטב עם סיבי הנייר: הוספת חומרי הלבנה לקבלת נייר לבן, אלום ושרף למניעת התפשטות של צבע על גבי הנייר, צבעים שונים לנייר צבעוני וכן עמילן ופולימרים שונים.

את התערובת הנ"ל מתיזים על רשת גדולה המכונה "שטיח". רשת זו נעה במהירות על גבי מערכת של גלילים שמטרתם לסחוט את כל המים העודפים מהסיבים, לשטח אותם ובכך ליצור גיליונות גדולים של נייר. כאשר מהסיבים מוצאים רב המים, גוש הסיבים עובר דרך גלילים המחוממים באמצעות קיטור. כך המים והלחות שעוד נותרו בסיבים מתאדים וממכונת הייצור יוצא גליון נייר חדש.

את גיליון הנייר החדש מגלגלים על גבי מוט, כך נוצר למעשה גליל נייר שמשקלו עשוי להגיע עד 15 טון. הגליל מועבר למעונת חיתוך אשר תפקיד לגלול חזרה את גיליון הנייר ולחתוך אותו לרצועות צרות יותר בהם ניתן לעשות שימוש. הרצועות הנ"ל מגולגלות מחדש לגלילים קטנים יותר המועברים למפעלים לייצור מוצרי נייר שונים.

וזהו, נולד נייר ממוחזר!

לקריאה נוספת: מיחזור נייר – המצב בישראל

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »

צפון -שרון

מרכז-דרום

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!