מחזור פלסטיק מחיר – הכל על יתרונות של מחזור פלסטיק

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

מחזור פלסטיק מחירמחזור פלסטיק מחיר בתור התחלה, מה זה בכלל פלסטיק, ומהי החשיבות הגדולה של פלסטיק בחיינו כיום – 

בסופו של דבר, חשוב להבין כי פלסטיק נוצר קודם כל בתור תוצר לוואי. פלסטיק מהווה את תוצר הלוואי אשר נוצא כאשר בני אדם מבצעים זיקוק של נפט, כך בעצם החומר הזה הומצא והגיח לחיינו. מעבר להיותו תוצר לוואי של ייצור הנפט, הפלסטיק משמש כיום עבור שימושים רבים בחיים שלנו, כל כך הרבה שימושים שונים שאנחנו כבר לא שמים לב לכך שהפלסטיק נמצא ממש בכל מקום.

מחזור פלסטיק מחיר כל שנה נזרקות כמויות פלסטיק עצומות – 

חשוב להבין קודם כל שבשל החשיבות הגדולה של הפלסטיק בעולם התעשייתי כיום, ובשל העובדה שהפלסטיק נוכח בכל כך הרבה מוצרים יום יומיים בחיים שלנו, אזי שהכמות פלסטיק שנזרקת בעולם בכל שנה היא עצומה, ובקני מידה גדולים כל כך ובלתי נוספים. בשל העובדה הזא, שפלסטיק נזרק בכל שנה בכמויות עצומות, אזי שמחזור של מוצרי פלסטיק אשר יצאו משימוש כיום, היא חשובה כל כך והכרחית. מבחינת מספר, על פי מספר מחקרים גדולים בתחום האקולוגיה והגנת הסביבה אשר בוצעו בשנים האחרונות בארצות הברית, מחקרים אלה מראים כי פסולת הפלסטיק מהווה כיום כמחצית מסך הפסולות הכולל אשר מיוצר בעולם בכל שנה

מחזור פלסטיק מחיר על מנת למחזר פסולת מפלסטיק, ייצרו דירוג לכל סוגי הפלסטיק בעולם – 

כדי לבצע את מחזור הפלסטיק בעולם בצורה כמה שיותר אחידה, לפני מספר שנים החליטו בעולם על דירוג אחיד אשר ממיין את כלל סוגי הפלסטיק לקטגוריות שונו, ובהתאם לכך גם ניתן להתאים את סוג המחזור הרלוונטי לכל סוג של פלסטיק. הדירוג אשר נקבע הוא כדלקמן:

  • PET – סוג של פלסטיק אשר נפוץ באריזות ומארזים גמישים יחסית מבחינת החומר שהם עשויים ממנו. זאת לדוגמת בקבוקי שתייה, ונוספים.
  • HDPE – מדובר על סגו של פלסטיק אשר מהווה כחומר קשיח אשר עמיד לטמפרטורות גבוהות ולחום רב. סוג הפלסטיק הזה נמצא בין היתר באריזות שונות, בצינורות, בבקבוקים ספציפיים, ועוד.
  • PVC – מעין סוג של פלסטיק שמהווה חומר אשר עמיד מאוד גם למים, אך גם לטמפרטורות גבוהות ולחום רב מאוד. סוג זה של פלסטיק נפוץ בין ביתר בצינורות שונות של ביוב. מדובר על סוג פלסטיק אשר מהווה חומר מאוד מאוד קשה למחזור, ולעתים אפילו בלתי אפשרי.
  • PP – מדובר על סוג של פלסטיק אשר מהווה חומר אשר יעיל מאוד לשימושים שונים במוצרי מזון, ומהווה פופולאריות גדולה לשימושים שונים ומגוונים בתחום המזון כגון קופסאות מזון שונות, שקיות מזון, ונוספים.
  • LDPE – מדובר על סוג של פלסטיק אשר מהווה חומר גמיש מאוד. סוג זה של פלסטיק הוא פלסטיק נפוץ ביותר, והצורה המוכרת ביותר שבה אנחנו מכירים את סוג הפלסטיק הזה הוא בתור שקיות. שם נוסף לסוג הפלסטיק הזה הוא ניילון.
  • PS – מדובר על סוג מסוים של פלסטיק אשר מהווה חומר נפוץ מאוד ומור ביותר. לסוג זה של פלסטיק ניתן למצוא שימושים רבים כיום בתעשייה, זאת כגון סכו"ם מפלסטיק, קלקר, ונוספים.
  • OTHER – סוג זה של פלסטיק מתייחס בסופו של דבר לפלסטיק אשר מיוצר ומורכב ממספר רב ומכמה סוגים של פלסטיק יחדיו.

קראו עוד: מיחזור אשפה יבשה

כיצד ניתן לבצע מחזור של פלסטיק?

בסופו של דבר, על מנת שנוכל לבצע מחזור ראוי של חומרים העשויים מפלסטיק, אזי שהדבר הראשון שחשוב לעשות הוא תהליך של מיון בין סוגי הפלסטיק השונים אשר קיימים. מדובר על תהליך ארוך וידני, זאת משום שישנה חשיבות אדירה על הקפדה של מיון ראוי ואיכותי, זאת בשל העובדה שמחזור של 2 סוגים שונים של פלסטיק יחדיו יכולים ליצור תוצאה לא טובה של מחזור, אשר לא תניב תוצאות חיוביות. לצורך העניין, כאשר אנחנו מעוניינים למחזר בקבוקי שתייה, אזי שעלינו כעת להפריד בין הבקבק לבין המדבקה אשר מוטבעת על גביו, זאת משום שמדובר ב2 חומרים שונים לגמרי בתכליתם. ההפרדה של סוגי הפלסטיק טרם המחזור, היא צעד חשוב ביותר אשר מונע ביצוע טעויות, ומבטיח לנו בעצם מחזור טוב יותר של הפלסטיק.

 מיחזור פלטיק מבחינה חוקית 

במדינת ישראל יש את חוק איסוף ופינוי פסולת למחזור. החוק נחקק בתחילת שנות ה-90, לצד חוק נוסף שנקרא תקנות איסוף פסולת למחזור בסוף 98. החוקים, בעצם מעידים על סוג של חובה ציבורית של כולנו הן עבור מיחזור פלטסטיקה והן עבור חומרים אחרים. לכן, המטרה היא ליצור סיטואציה שבה אנחנו יכולים למחזר בצורה אופטימלית, הכל במטרה לשמור על הסביבה שלנו ולהפחית את הנזקים הסביבתיים שיכולים להיווצר

מהו עיקרון ההפרדה בהקשר של מיחזור פלסטיקמהו עיקרון ההפרדה בהקשר של מיחזור פלסטיק?

עיקרון ההפרדה מבוסס על תהליכי המיחזור שמתחילים תמיד במיון של הפלסטיק לפי סוג הפלסטיק, שתואר קודם לכן וגם לפי צבע. בשלבים הבאים, הפלסטיק עובר תהליך של שטיפה, גריסה ובשלב האחרון הוא עובר התכה. חשוב להבין כי סוגים שונים של פלסטיק מתנהגים בצורה שונה בשל רמת הצפיפות שלהם. יחד עם זאת, הם לרוב יהיו מאוד דומים בהקשר של משקל וטמפרטורה. יש 4 תחומים הקשורים למחזור פלסטיק

  1. מיחזור closed-loop, כלומר מיחזור ראשוני מדובר בעיבוד מכני שבו מייצרים מוצרים עם תכונות שמאוד דומות לתכונות של חומר הגלם. מדובר בתהליך מאוד יעיל ומאוד מוצלח
  2. מיחזור מסוג downgrading, כלומר מיחזור שניוני – מדובר בתהליך עיבוד מכאני שבו מייצרים מוצרים עם תכונות שהן נמוכות יותר מהמוצר הראשוני, כלומר מהמוצר המקורי. מדובר בתהליך הכי פופולארי שקיים במיחזור פלסטיק
  3. מיחזור כימי – כלומר מיחזור שלישוני – מפרקים באופן כימי את הפלסטיק למרכיבים אחרים מבוססים כמו נפט למשל ואז ממנו אפשר לייצר סוגי פלסטים חדשים. תהליך זה אינו יעיל בהיבט הכלכלי
  4. מיחזור רביעוני – השבה של האנרגיה תהליכי שריפה של הפלסטיק באמצעות חשמל. כולל פליטה של פחמן דו חמצני ולכן לא יעיל במיוחד

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מחזור פלסטיק מחיר

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »

צפון -שרון

מרכז-דרום

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!