מיחזור פלסטיק בישראל – מהי החשיבות הרבה של מיחזור פלסטיק במדינת ישראל כיום

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

מיחזור פלסטיק בישראל בתור התחלה, מה זה בכלל פלסטיק?

פלסטיק הוא חומר אשר נוצר בכלל כתוצר לוואי. פלסטיק הוא החומר אשר בא לעולם כאשר אנחנו עושים זיקוק של חומרי נפט, ובדרך הזו בעצם הפלסטיק הגיע לעולם, וכך לאט לאט הוא השתלב בתעשייה העולמית ותפס את הפופולאריות שאנו מכירים שיש לפלסטיק כיום. כיום, הפלסטיק הוא אחד החומרים הכי חשובים בעולמות התעשייה, זאת כאשר הפלסטיק משמש לשלל רחב ומגוון של שימושים בחיים שלנו. בפלסטיק נמצא כמעט בכל מקום שאנו נמצאים, וניתן להגיד שאנשים אפילו לא מבינים כיום את החשיבות הרבה של הפלסטיק וכמה הפלסטיק נמצא כמעט בכל מקום ובכל דבר בחיים שלנו.

מיחזור פלסטיק בישראל על פסולת הפלסטיק הגדולה שקיימת במדינת ישראל כיום – 

פלסטיק הוא אחד החומרים הכי פופולאריים בעולם התעשייה כיום בעולם כולו, ובמדינת ישראל בפרט. השימוש בפלסטיק הוא מגוון כל כך, זאת כאשר ישנם כיום 7 סוגים שונים של פלסטיק, והמיון שלהם לסוגים הוא קריטי בסופו של דבר לתהליך המיחזור של הפלסטיק. בין אן מדובר על ייצור של שקיות, בקבוקים, רהיטים, אריזות שונות, ועוד נוספים, הפלסטי הוא רכיב חשוב ונכבד בייצור של כל כך הרבה מוצרים שונים ביום יום שלנו. בשל הכמות הרבה של הפלסטיק בעולם התעשייה כיום, מידי שנה מדינת ישראל מייצרת בסופו של דבר מאות אלפים של טונות פלסטיק שנועד לפסולת, זאת כאשר פלסטיק מהווה את אחוז הפסולת הגדול ביותר מבין שלל החומרים השונים אשר קיימים כיום ותוספים חלק בפסולת המיוצרת במדינה גם כן.

 אתרי הפסולת במדינת ישראל עולים על גדותיהם

בישראל יש ספר אתרי פסולות אשר מוכרים ממש לכל בן אדם במדינה אתר חיריה ואתר רמת חובב, אשר מהווים את אתרי הפסולת הגדולים ביותר במדינה. באתרי הפסולת הללו, ניתן למצוא כיום אזורים ספציפיים אשר מיועדים להטמנה של פסולות אשר עשויה מפלסטיק בלבד, אך מדובר על אזורים ספציפיים עמוסים למדי, אשר כבר עולים על גדותיהם ממש. העובדה הזאת גורמת לכך שפסולת הפלסטיק בישראל מוביל לזיהום סביבתי כל כך גדול, דבר אשר בסופו של דבר משפיע בצורה ישירה ומסב נזקים בלתי הפיכים למקורות מים במדינה, לקרקע באזור של אתרי הפסולת, ועוד.

בשנים האחרונות החלה מודעות חברתית אשר גוברת בנושא זיהום פסולת הפלסטיק

ניתן להגיד שבשנים האחרונות ישנה עלייה במודעות החברתית במדינה לנזק הבלתי נגמר שפסולת הפלסטיק גורמת אליה, ועל ההשלכות החמורות של פסולת הפלסטיק הרבה אשר מיוצרת בארץ. כתוצאה מכך, ניתן לראות בשנים האחרונות כמות הולכת וגדלה של עמדות שונות למיחזור פלסטיק במדינת ישראל, ואף ניתן לראות מספר קמפיינים גדולים אשר רצו בשנים האחרונות במטרה להעלות את המודעות לזיהום הפלסטיק במדינת ישראל ולהגדיל את המעורבות של אזרחי מדינת ישראל בתרומה מאבק נגד גדילתה של פסולת הפלסטיק. בנוסף, כל אזרח כיום מכיר ככל הנראה את הושג מיחזורית, אשר מתייחס לעמדות אשר קמו בערבים ובישובים שונים בארץ, אשר מאגדות את פסולת הפלסטיק ומעבירות אותו לאתרי מיחזור פלסטיק ייעודיים.

קראו עוד: מחזור פלסטיק מחיר

מה מיחזור הפלסטיק בישראל כוללמיחזור פלסטיק בישראל כיצד ניתן לשנות את דפוסי ההתנהגות שלנו על מנת להקטין את כמות פסולת הפלסטיק שאנו מייצרים 

המודעות בפועל של מיחזור פלסטיק היא אינה גבוהה מספיק, על אף המודעות שגברה במדינה והקמפיינים השונים שקמו במטרה לשנות את תרבות צריכת הפלסטיק במדינת ישראל. על מנת להקטין את כמות זבל הפלסטיק שאנו מייצרים במהלך החיים שלנו, ניתן לשנות דפוסי התנהגות רבים כמו הקטנת השימוש בכלי פלסטיק חד פעמיים אשר נזרקים לפח לאחר שימוש אחד, הפרדת פסולת ביתית פלסטיק ולחומרים אחרים, שימוש חוזר במוצרי פלסטיק שונים למטרות מגוונות, שימוש בכלי פלסטיק חד פעמיים לצורכי יצירה, ועוד.

מיחזור פלסטיק בישראל מה מיחזור הפלסטיק בישראל כולל?

השלב הראשון של מיחזור הפלסטיק הינו שטיפת כלי הפלסטיק, זאת על מנת לבצע ניקיון של הפלסטיק מחומרים אחרים. לאחר מכן גריסת מוצרי הפלסטיק לפתיתים קטנים ביותר, ובשל כך בסופו של דבר, ניתן להשתמש באותו הפלסטיק למען ייצור חוזר.

מהם היתרונות של מיחזור פלסטיק בישראל?

חשוב להבין, יש חשיבות רבה למיחזור פסולת בישראל באופן כללי, ומיחזור פלסטיק באופן ספציפי. ככל שהשנים עוברות, הדבר הזה מתחיל לחלחל יותר ויותר אצל האזרחים. חלה עלייה של ממש במודעות לגבי החשיבות של מיון ומחזור האשפה הביתית. אמנם פלסטיק הוא חומר תעשייתי באמצעותו מייצרים אלפי מוצרים, ועדיין מדובר באחד מחומרי הגלם הכי מזהמים שיש. פלסטיק לא מתכלה וכאשר אנחנו משליכים אותו לפסולת רגילה, הוא מגיע לאתרי האשפה ומוטמן באדמה. מדובר בנזקים בלתי הפיכה לקרקעות ולמי התהום. לכן, יש חשיבות עליונה לתהליכי מחזור פלסטיק בישראלי. פלסטיק מהווה חלק עצום מנפח האשפה הביתית שלנו ולכן אם נצליח להפריד את המוצרים השונים העשויים מפלסטיק, משאר האשפה, נוכל להפחית את הנפח במשהו כמו חצי

זו גם הסיבה שבישראל חוקקו את חוק הפיקדון עבור מיכלי משקה, פחיות ובקבוקים שמעוברים למחזור. כל אדם שמעביר את המוצרים האלה למחזור, יכול לקבל סכום סמלי עבור המחזור וזה סוג של תמריץ. בנוסף, בישראל יש למעלה מ-20 אלף מתקנים שמטרתם למחזר פלסטיקלסיכום, אם אתם עדיין לא מפרידים את מוצרי הפלסטיק שאתם רוכשים ונגמרים משאר האשפה בבית, זה הזמן להירתם למאמץ ולנסות לבצע הפרדה. אתם יכולים לחנך ככה את הילדים שלכם לשמור על הסביבה שלנו ולהוקיר לה תודה בכל יום מחדש

על משברי האקלים והמשברים הסביבתיים שפוקדים את כל העולם במהלך השני האחרונות וודאי שרובכם שמעתם, זאת בשל העובדה שמודעות סביבתית היא אחד הנושאים שהולכים וגוברים בעולם מיום ליום ובמהלך השנים האחרונות. זה לא סוד שהעולם עומד בפני משברים ואתגרים רבים, זאת כאשר אחד מהמשברים הסביבתיים הללו הוא עודף הפסולת המופקת בעולם, דבר אשר מוביל למחסור באזורי אכסון של זבל, זבל אשר מגיע לימות ולאוקיאנוסים השונים ומאיימים להכחיד אוכלוסיות בעלי חיים רבות, ועודף זבל שלא מתכלה ומוביל לעלייה חדה במשבר האקלים אשר פוקד את העולם. מיחזור פלסטיק בישראל ובעולם כולו הוא אחד הנושאים החשובים ביותר כיום עליהם מדובר רבות בשיח היוםיומי שלנו, וזאת לא סתם שכן פסולת הפלסטיק מהווה את אחד המטרדים הגדולים ביותר מבחינה סביבתית כיום על העולם. מה הוא פלסטיק, כיצד עודפי פסולת פלסטיק משפיעים על העולם, ומהו המצב של מיחזור פלסטיק בישראל? כל זאת ועוד, בכתבה הבאה שלפניכם.

מיחזור פלסטיק בישראל מידע חשוב ורלוונטי על פלסטיק באופן כללי

בתור התחלה, כדאי שנבין מה הוא פלסטיק, וכיצד החומר הכל כך פופולארי הזה הגיח לעולמנו ומהווה חשיבות כל כך גדולה ומרבית היום. נסו להרים את הראש לרגע מהמסך שמולכם, ולהסתכל על החלל שנמצא לפניכם. האם אתם מצליחים למצוא דבר מה אשר לא מורכב מפלסטיק, אפילו לא מאלמנטים קטנים שעשויים מפלסטיק? ייתכן שלא מצאתם שום דבר כזה, זאת בשל העובדה שתעשיית הפלסטיק היא תעשייה כל כך גדולה ומרכזית בכל עולם הייצור כיום, ופלסטיק מנוצל כמעט בכל תעשייה שקיימת, ועבור המון המון דברים שסביר להניח שאפילו לא חשבתם עליהם.

אם מדברים באופן כללי על החומר הזה אשר נקרא פלסטיק חשוב להבין כי פלסטיק הוא חומר סינטטי, כלומר, חומר לא טבעי, אשר הגיח לעולם שלנו בכלל בתור תוצר לוואי, של תהליך תעשייתי אחר לגמרי. הפלסטיק נוצר בתור תוצר לוואי בתהליכים של פירוק נפט, וכיום הוא מיוצר בדרכים שונות ומגוונות, אך זהו כאמור המקור של חומר הפלסטיק. כיום, נהוג לחלק ולמנות את הפלסטיק ל-7 קבוצות שונות, זאת כאשר כל סוג או קבוצה של פלסטיק שונה ונבדלת במאפייני החומר השונים כגון קשיחות הפלסטיק, גמישות של הפלסטיק, עמידות של הפלסטיק למצבים שונים כגון חום גבוה, ועמידות החומר בכללי. החילוק של הפלסטיק לקבוצות נועד על מנת להקל על תהליך המחזור של הפלסטיק, זאת כאשר חלוקה של חומר הפלסטיק לקטגוריות מועילה ומקלה על תהליך המיון שכל עודפי הפלסטיק שמגיעים למיחזור עוברים.

מיחזור פלסטיק בישראל על משבר פסולת הפלסטיק בישראל ובעולם באופן כללי

עלינו להבין, שמשבר הפלסטיק ופסולת הפלסטיק שניכר בישראל בשנים האחרונות, הוא משבר אשר ניכר גם בכל העולם כולו, ובמדינות רבות ונוספות מלבד ישראל, ישנם מאמצים רבים לקדם ולעודד מיחזור פסולת פלסטיק. על פי מחקרים שונים, פסולת הפלסטיק תופסת נפח של כמחצית מסך כל הפסולת שמופקת בעולם בכל שנה, אחוז גדול מאוד ובלתי רגיל. הסיבה לכך היא באמת ריבוי השימושים השונים של פלסטיק, כאשר בין היתר אנו משתמשים בפלסטיק בתור כלי אכילה חד פעמיים, שקיות ניילון בסופר, ועבור שימושים רבים נוספים.

מבינת מדינת ישראל, כיום ישנם מספר אתרי פסולת ייעודיים במדינה, לדוגמת אתר הזבל בחיריה, ואתר הזבל בנאות חובב. בכל אחד מאתרי הזבל הללו, ישנה בור ייעודי לאיכסון זבל מפלסטיק, כאשר כיום במדינת ישראל בורות אליה עולים על גדותיהן, כלומר, לא נשאר כבר שטח לאכסן את זבל הפלסטיק באתרי הפסולת הייעודיים. עלינו לזכור כי יתר על כן, פסולת פלסטיק אינה מתכלת בכמות רבה, והיא נשארת למשך שנים רבות בעולם לאחר שהיא יוצאת מכלל שימוש.

מיחזור פלסטיק בישראל חוק הפיקדון בישראל, חוק אשר בא על מנת לעודד מיחזור של בקבוקי פלסטיק

כיום בישראל קיים חוק הפיקדון, חוק אשר קובע כי אדם אשר יחזיר מכלי שתייה אשר עשויים מפלסטיק, וחומרים נוספים כגון זכוכית או פח, יקבל החזר כספי על החזרת מכלי השתייה הללו במחזור. סכום הפיקדון נקבע על פי גודל מיכל השתייה, סוג החומר, ועוד. ניתן להחזיר את המוצרים השונים ולקבל כמה אגורות עבור כל מיכל

פרט לחוק המיחזור מה עוד אפשר לעשות במטרה למזער את כמות הפלסטיק בישראל

ובכן, יש לא מעט דברים שכל אחד ואחת מאיתנו יכול לעשות ברמה האישית כדי למזער את השימוש באחד החומרים הכי מזהים את הסביבה שלנו, אם לא המזהם ביותר. קודם כל, כידוע, השימוש ברכיבי הפלסטיק עולה בימי הולדת, חגים, חגיגות ומסיבות מסוגים שונים. לכן, מה שאפשר לעשות במקום לרכוש כלים חד פעמיים, בלונים וקישוטים אחרים אשר עשויים מפלסטיק הוא לרכוש דברים ומוצרים חליפיים. למשל, היום יש כלים מתכלים העשויים מבמבוק או אפילו מנייר ואז אנחנו מפחיתים מאוד את רמת הזיהום הסביבתית. עוד משהו שיכול מאוד לעזור, הוא שלכל אחד בבית שלו יהיה סל מיחזור, או פח מיחזור ואז בעצם נמחזר את כל הכלים, המוצרים והבקבוקים העשויים מפלסטיק. אחת לשבוע, כל מה שצריך לעשות הוא לגשת למיכל המחזור אשר נמצא כמעט בכל שכונה ולהשליך את הכלים השונים. אם כולנו נירתם למאמץ, נצליח להפחית משמעותית את השימוש היומיומי בפלסטיק ונתרום לסביבה טובה יותר ובריאה יותר. בנוסף, ברגע שאנחנו מלמדים את הילדים שלנו למחזר, אנחנו מלמדים אותם להעריך את הסביבה שלנו וגם מפחיתים משמעותית את הנזק הסביבתי שהפלסטיק מייצר

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מיחזור פלסטיק בישראל

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!