מיחזור שקיות פלסטיק

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר


קשה לנו לדמיין איך נוכל לנהל את חיינו בנוחות ללא שקיות הפלסטיק. מאז שהומצאו בארצות הברית בשנות השלושים, אנחנו לא מצליחים להניח להם לרגע. שקיות הפלסטיק או הניילון הינן זולות מאוד ועמידות ביחס לחומרים אחרים, כגון שקיות נייר.

השקיות מיוצרות מנגזרות שונות של נפט, היוצר שרשראות חומרים עמידים ובלתי מתכלים. כושר העמידות הוא הבעיה הגדולה של שקיות אלה. לשקיות הניילון לוקח כ-500 שנה להתפרק בטבע ועד אז הן מזהמות את הסביבה ומהוות סכנה חמורה לסביבה.

השקיות מתעופפות ברוח ועוברות ממקום למקום, מחדירות רעלים למקורות המים ולאדמה ופוגעות פגיעה חמורה בבעלי החיים. כמאה אלף בעלי חיים, בינהם חיות המחמד הביתיות, מתים כתוצאה מבליעה וחנק משקיות ניילון. אולם מיחזור שקיות פלסטיק הוא לאו דווקא הפיתרון הנכון לבעיה.

שקיות פלסטיק – ייצור והשפעה סביבתית

תהליך ייצור שקיות הפלסטיק דורש כמויות עצומות של אנרגיה ומשאבי טבע נוספים שהעיקרי בהם הינו מים. כך ככל שהביקוש לשקיות הפלסטיק עולה, עולה יחד עימו זיהום האוויר, הקרקע והפגיעה בבעלי החיים.

במרבית החומרים הבלתי מתכלים ניתן לבצע תהליך מיחזור. כך גם בשקיות הפלסטיק, אם זאת נמצא כי תהליך המיחזור של השקיות גורם לנזק סביבתי כפול שכן התהליך עצמו כרוך בדיוק באותה רמת הזיהום כמו תהליך הייצור.

בנוסף, איסוף שקיות הניילון למיחזור הוא בעייתי לא פחות מכיוון שמרבית האנשים לא יטריחו עצמם במסירת השקיות ללא תמריץ כלשהו. מיחזור בקבוקי השתייה הקטנים, על אף שכרוכה בהשבת דמי פיקדון, עדין אינה נפוצה מספיק בקרב האוכלוסייה ולכן סביר להניח שאיסוף השקיות לא יצלח גם הוא.

אם מטרת איסוף השקיות תהיה לצורך ייצור שקיות פלסטיק חדשות, הרי כל עצם התהליך הוא מיותר ואף עולה כרוך בהוצאה כספית מיותר. נראה שמיחזור שקיות הפלסטיק לא יביא לתוצאה הרצויה. על מנת לפתור את בעיית מיחזור הפלסטיק יש לפעול למיגור השימוש בהן.

פתרונות ותחליפים

אחת השיטות הינה "מיסוי ירוק" על שימוש בשקיות, אולם הטלת המס אינה בהכרח מחנכת את האוכלוסייה להפסיק את השימוש בשקיות ניילון אלא נותנת יתרון לשכבה החזקה כלכלית על פני השכבות החלשות.

הפסקת השימוש בשקיות פלסטיק כרוכה ללא ספק בשינוי הרגלים, אולם לא מדובר בשינוי קיצוני אליו יהיה קשה להתרגל. מדובר במעבר לשימוש בשקיות רב פעמיות בעיקר כשמדובר בקניות. כיום המגמה בעולם היא להפוך את שקית הניילון למוצר חסר חן ואילו את השקית הרב פעמית למוצר שיקי ומושך.

השקיות הרב פעמיות מיוצרות ממגוון רחב של חומרים כגון: נייר ממוחזר, במבוק, קש, עלי בננה, יוטה ועוד ולהן עיצובים מיוחדים ומעניינים, אך חשוב לזכור כי לא כל השקיות הרב פעמיות באמת תורמות לנו לסביבה.

חשוב לבחור בשקית רב פעמית שהשימוש בה יהיה באמת רב פעמי ולא שתושלך לפח לאחר שימוש יחיד. המהדרין ירכשו שקית המיוצרת מחומרים טבעיים ובתהליך ייצור ידידותי לסביבה. השקיות המומלצות הן אלה ללא לוגו, ללא שימוש בדיו או חומרי הלבנה.

פרמטר חשוב נוסף הוא המחיר, שקיות זולות מדי, סביר להניח שאינן איכותיות או שבייצורן לא נשמר עיקרון ההגנה על הסביבה. חשוב לזכור כי השקיות הרב פעמיות נועדו לשמש אותנו אינספור פעמים, ממש כמו בגד, ולכן כדאי להשקיע בשקיות איכותיות.

בנוסף, עלינו להקפיד ולבצע שימוש בשקיות אלה בלבד, ללא שימוש של בשקיות פלסטיק גם כאשר מדובר ברכישת פרטי לבוש לדוגמא.

ישנם מקומות בעולם בהם השימוש בשקיות פלסטיק צומצם ב-90%: באירלנד גובים סכום של 15 סנט על כל שקית ובדרום אפריקה מייצרים שקיות חד פעמיות עמידות יותר לשימושים חוזרים.

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »

צפון -שרון

מרכז-דרום

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!