תהליך מיחזור מים

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

תהליך מיחזור מים כולל שני סוגי טיפולים הנבדלים ביניהם על פי סוג המים הממוחזרים:

תהליך מיחזור מים שחורים

מים שחורים הם מים שמקורם מאסלות שירותים, כיורי המטבח ומדיחי הכלים. המים השחורים כוללים בתוכם מוצקים שונים והם עשירים בגורמי מחלה שונים. מיחזור מים שחורים הוא תהליך מורכב ולכן לרב מבוצע במכוני טיהור ולא במסגרת הביתית.

הטיפול במים האפורים כולל שלושה שלבים:

  1. שיקוע מוצקים: מים שחורים כאמור עשירים במשקעים. יש להמתין פרק זמן שבו המשקעים השונים ישקעו על פני הקרקע והמים מהשכבה העליונה יוזרמו אל עבר שלב הטיפול הבא. את המשקעים קוברים, שורפים או ממחזרים בתהליכים שונים.
  2. טיפול ביולוגי: את הטיפול הביולוגי מבצעת אוכלוסייה של חיידקים אשר ניזונה משלל החומרים האורגניים במים. החיידקים מפרקים את השפכים השונים לתרכובות פשוטות אשר מהוות עבורם מצע מזון. תרכובות אלה אינן מזיקות לסביבה ואינן מפיצות ריח רע.
  3. סינון וחיטוי: לאחר מכן עוברים המים המטופלים סידרה של סינונים אשר מנפה את מצעי מזון החיידקיים ומרחפים שונים. לבסוף מוספים למים חומרים כימיים אשר מחטאים אותם והופכים אותם לראויים לשימוש חקלאי ותעשייתי.

תהליך מיחזור מים אפורים

מים אפורים הם מים נטולי מוצקים שמקורם במי שטיפה (רחצה, כביסה וכו') בשימוש הביתי. בהגדרה זו לא נכללים מי השטיפה של המדיח וכיור המטבח שהם מים מזוהמים יותר.

המים האפורים כוללים בתוכם חומרי ניקוי שונים, מתכות, חומרים אורגנים וכן מעט גורמי מחלה.

מיחזור מים אפורים הוא פשוט יותר ביחס לטיפול במים השחורים ולכן נעשה גם ברמה הביתית.

ישנן מספר שיטות לטיפול במים אפורים:

סינון (שיטה המטהרת מים לשימוש בהדחת אסלות בלבד):
המים האפורים מרוכזים במיכל ועוברים דרך מסננת המורכבת מחצץ, חול ובקטריות שנמצאות במצע. המסננת מסננת את המרחפים הגדולים והבקטריות מבצעות פירוק ביולוגי. המים המסוננים מועברים למיכל הדחת האסלה.

אגן ירוק:
בריכות בעלות מצע חצץ וחול בהם שוהים המים ומוזרמים בקצב איטי ומבוקר. המוצקים המרחפים שוקעים ומזינים שורשי צמחים, וכן המערכת הביולוגית מפרקת את המזהמים השונים.

האגנים הירוקים יכולים להיות תת קרקעיים או עיליים. הם לא צורכים אנרגייה ומפיקים מים באיכות גבוהה. הבעייתיות היא בבריכות עיליות שעלולות להפיץ ריח רע ולגרום למטרד יתושים.

ממברנה:
הממברנה היא קרום דק המשמש לסינון מזהמים מן המים.
בתהליך הממברנלי נעשה שימוש בשני מיכלים ביניהם מספר ממברנות: באחד המיכלים ישנם מים מטוהרים ובמיכל השנים מים אפורים. על מיכל המים האפורים מופעל לחץ והמים עוברים דרך הממברנות ומשאירים מאחוריהם את כל המזהמים.

לרב משולב בתהליך גם טיהור ביולוגי. מערכת המבברנות יעילה מאוד, אך עלותה גבוהה שכן היא דורשת תחזוקה גבוהה וחשמל.

פילטר:
פילטר אשר מסנן מים סינון ברמה כזו שגם החלקיקים המיקרוניים לא עוברים דרכו. המערכת דורשת החלפת מסנן בכל  פרק זמן. לרב אין צורך באגירת מים. המים עוברים דרך הפילטר ישירות להשקיית הגינה. סינון בפילטר מביא לרב לרמת טיהור המאפשרת השקיית גינות ללא חשש מזיהומי קרקע ומי תהום.

מערכת טיהור ביתית:
מערכות שלרב משלבות טיהור מים אפורים ושחורים יחד.
מי הביוב הביתי מועברים למיכלים בהם מבוצעת הפרדת מוצקים ושומנים. המוצקים שוקעים בקרקעית והשומנים צפים.  נדרשת הזרמת אויר למיכל לצורך חמצן עבור המערכת לפירוק ביולוגי. את הפסולת הנותרת יש לסלק באופן חוקי. מערכות אלה לטיהור ביתי של מים שחורים לא מומלצות שכן הן מורכבות יותר וטמונים בשיטה שלהן סיכונים בריאותיים שונים.

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »

צפון -שרון

מרכז-דרום

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!