האם ניתן למחזר כלים חד פעמיים?

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

מבחינה סביבתית ואקולוגית, שימוש בכלים הינו פסול מהיסוד מכיוון שבאופן כללי מדובר על כלים העשויים פלסטיק (תוצר מנפט) ושאינם מתכלים לאורך זמן ארוך במיוחד.

בגלל המגמה הירוקה שהולכת וצוברת תאוצה ברמה כזו או אחרת של מודעות ושינוי צרכני, נכנסו לשוק בישראל ובעולם כלים חד פעמיים מתכלים – עשויים חומרים טבעיים מן הצומח כך שהכלי מתפרק למקורות טבעיים תוך זמן יחסית קצר.

כך שבהחלט יש צמיחה גדולה בייצור וצריכת מוצרים המאפשרים מיחזור כלים חד פעמיים. בנוסף, יש גורמים אשר מיישמים תהליכים טכניים שמאפשרים ממש מיחזור כלים חד פעמיים – לא התכלות של כלים מחומרים טבעיים אלא שימוש שונה בפלסטיק הרגיל כחומר גלם.

ממה מיוצרים כלים חד פעמיים רגילים?

ראשית חשוב להבין ממה מיוצרים אותם כלים חד פעמיים (חד"פ) רגילים – אלו מהפלסטיק שאינם מתכלים ושניתן עדיין לראות ברוב השימושים בכלים חד פעמיים. לא כל הפלסטיקים זהים ולמעשה יש כמה וכמה סוגים שונים הכוללים תהליכי ייצור שונים, שילוב חומרי גלם מסוים ויישומים שונים הנדרשים על פי המאפיין הסופי הרצוי של המוצר.

באופן כללי, כלים חד פעמיים מפלסטיק, שאינם מתכלים מיוצרים מחומר הנקרא פוליפרופילן ומסומן כ-PP או בספרה 5 בסימול סוג הפלסטיק וחומר הנקרא פוליסטירן ומסומן בספרה 6 או באותיות PS.

הפוליפרופילן הוא חומר נפוץ מאו במגוון אדיר של תעשיות ומוצרים – החל במוצרים נוזליים ועד מוצרים קשיחים יותר. סימול הספרה הוא הדרך עבור הצרכן להבין מאיזה חומר מוצר הפלסטיק הרלבנטי עשוי.

באופן עקרוני כל מוצר צריך לכלול הטבעה / הבלטה של שלושה חיצים המתחברים זה לזה (בדומה לסמל המיחזור המוכר) ובמרכז מספר – לעיתים יש גם סימול של אותיות גדולות באנגלית מתחת.

פלסטיקים שניתנים למיחזור על פי רוב התהליכים התעשייתיים הקיימים כיום הם כל המספרים בטווח של 1-6, למעט 3 אשר על פי עדויות מסוימות אינו ממוחזר היטב ואף פולט רעלים מסוכנים לאוויר בתהליך.

מיחזור של כלי פלסטיק

היבט נוסף של מיחזור כלים חד פעמיים לאחר שהבנו ממה הכלים עשויים ושאכן ניתן למחזר את סוגי הפלסטיק הללו הוא מה עושים איתם. ובכן, במפעלי מיחזור שונים ברחבי הארץ, מרכזים מוצרים על פי סוג הפלסטיק הרלבנטי, במפעלים הללו הפלסטיקים מנוקים וממוינים לרוב לפי צבעים ופרמטרים שונים, נגרסים ואז מועברים לשלב עיבוד ההופך אותם לחומר גלם לתעשיית הפלסטיק.

כך ניתן לייצר בעזרת חומר הגלם הממוחזר הזה מגוון מוצרים אחרים מפלסטיק – החל באריזות למוצרי מזון ועוד שלל אפשרויות.

עם זאת, חשוב לציין ולהבין כי מיחזור כלים חד פעמיים שאינם מתכלים ועשויים פלסטיק היא תחום שבפועל כמעט ואינו קיים בישראל.

מצד אחד אנשים שמשתמשים במוצרים לא מתכלים אלו ומבוססי פלסטיק אינם מודעים מספיק להשלכות של המוצרים ולכן גם משליכים אותם לפחי האשפה הרגילים בסיום השימוש. מצד שני, אין מערכי איסוף מקיפים או יעילים לסוגי פלסטיק אלו, תאגיד המיחזור שאוסף את בקבוקי המשקה הגדולים ומיכלי פלסטיק אחרים אינו מראה נכונות לאיסוף סוג זה של פלסטיק וגם לא מספק מידע ברור לצרכנים ואין מספיק תשתיות מיחזור עבור סוג זה של פלסטיק בישראל.

כלים חד פעמיים מתכלים

היבט נוסף וסביבתי יותר של מיחזור כלים חד פעמיים הוא לא בדיוק מיחזור אלא התכלות מהירה וטבעית יותר של המוצר.

הכוונה היא לכלים חד"פ העשויים ממוצרים טבעיים – על בסיס תירס, קנה סוכר וכן הלאה למשל. כך שמבחינה שימושית אין הבדל, אך ניתן להפוך את הכלים לקומפוסט והם מתכלים יחסית מהר בסביבה נוחה עם חמצן (לכן לא רצוי להעביר להטמנה באשפה הרגילה).

עם זאת, יש לזכור כי גם על מנת לייצר כלים חד פעמיים מתכלים אלו יש צורך במשאבי קרקע, דלק, ריסוסים ומים רבים וזהו חומר צמחי שהולך למטרה זו ולא למאכל.

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »

צפון -שרון

מרכז-דרום

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!