מיחזור מים אפורים

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

צריכת מים ממוצעת לאדם עומדת על כ-165 ליטרים של מים נקיים. פילוח השימושים עומד על:

  • 35% הגיינה ורחצה
  • 35% הדחת אסלה
  • 20% בישול והדחת כלים
  • 5% כביסה
  • 5% גינון

לאור מצוקת המים בישראל, ניתן לחסוך יותר מ-50% מצריכת המים האלו, באמצעות מיחזור מים. כאשר עוסקים במיחזור מים ראשית יש להפריד בין שני סוגי המים אשר ניתן לבצע בהם שימוש חוזר: מים אפורים ומים שחורים.

מים אפורים: מים שמקורם ממקלחות, כיורים, מי מזגן, מי שטיפה, מי כביסה וכדומה. אלו מים ללא מוצקים וההגדרה אינה מכילה בתוכה מי כיור המטבח והמדיח שנחשבים למים מזוהמים יותר. אולם, מים אפורים כוללים בתוכם חומרי ניקוי, מתכות, חומרים אורגניים וגם מעט גורמי מחלה.

מים שחורים: מים שמקורם באסלות שירותים, כיורי מטבח ומדיחי כלים. המים כוללים בתוכם מוצקים וגורמי מחלה שונים.

ניתן למחזר את שני סוגי המים, אולם הטיפול במים שחורים הוא מורכב הרבה יותר ונעשה במכוני טיהור ייעודיים, לעומת זאת, את תהליך מיחזור המים אפורים ניתן לבצע במסגרת ביתית.

פורטל המים של ישראל מציע מידע נוסף בנושא מיחזור מים אפורים

יתרונות מיחזור מים אפורים

1. מחזור המים מקטין באופן משמעותי את התדלדלות מקורות המים הטבעיים בישראל, בייחוד לנוכח העובדה כי ישראל נמצאת במצוקת מים קשה.

2. מיחזור מים מביא לחיסכון בהוצאות המים הביתיות של כל אחד מאיתנו.

3. אין הגבלה בהשקיית הגינה במים אפורים, מכיוון שתקנות השקיית הגינות אינן חלות על מים אלו.

4. מים אפורים זמינים תמיד למיחזור ומיחזורם הוא פשוט יחסית.

חסרונות מיחזור מים אפורים:

1. מיחזור לא מבוקר של מים אפורים עלול לגרום לנזק ולזיהום קרקעות ומי תהום.

2. מיחזור ביתי של מים אפורים אומנם מקל על הצרכן הביתי, אך מחסור במים אפורים לטיהור בידי המדינה גורם למחסור מים בחקלאות, דבר שיבוא לידי ביטוי בעלייה במחיר התוצרת החקלאית.

קיימות מספר שיטות לטיפול במים אפורים:

קיימות מספר שיטות ותשתיות למיחזור מים אפורים:

  1. סינון: בשיטה זו ניתן לטהר מים לשימוש בהדחת אסלות בלבד. המים האפורים מתרכזים במיכל מרכזי ומסוננים דרך מסננת המכילה חצץ, חול ובקטריות. המסננת מסננת את המוצקים הגדולים והבקטריות מבצעות את הפירוק הביולוגי הנחוץ. אחרי תהליך הסינון המים עוברים למיכל ההדחה.
  2. אגן ירוק: זוהי בריכה בעלת מצע חול וחצץ אליה מוזרמים מים בקצב איטי ומבוקר. המוצקים במים שוקעים ומהווים מצע לשורשי הצמחים באגן. המערכת הביולוגית מפרקת את המזהמים השונים. האגנים אינם צורכים אנרגיה ומפיקים מים באיכות גבוהה, אולם מאגר עילי עלול להפיץ ריח רע ולגרום למטרד יתושים.
  3. ממברנה: הממברנה הינה קרום דק המסנן מזהמים מן המים. בתהליך זה נעשה שימוש בשני מכלים ביניהם מורכבות ממברנות. במיכל אחד ישנם מים מטוהרים ובמיכל השני מים אפורים. על מיכל המים האפורים מופעל לחץ והמים עוברים דרך הממברנה ומשאירים במיכל את המזהמים. המערכת כוללת לרב גם טיהור ביולוגי. זוהי מערכת יעילה מאוד, אולם עלותה גבוהה בשל דרישות תחזוקה וצריכת חשמל.
  4. פילטר: מסנן מיקרוני המיועד לסנן מים לטובת השקיית הגינה. המערכת דורשת החלפת מסנן אחת לפרק זמן.
  5. מערכת טיהור ביתית: מערכת המשלבת טיהור מים אפורים ושחורים יחד. כוללת מיכל בו מתבצעת הפרדת מוצקים ושומנים. המערכת צורכת חמצן לצורך קיומה של מערכת הפירוק הביולוגי. הפסולת המופרדת (הכוללת שומנים ומוצקים) יש לסלק באופן חוקי לאתרי הטמנה. למערכת זו חיסרון נוסף בכך שבטיהור מים שחורים באופן ביתי יש סכנה בריאותית.

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »

צפון -שרון

מרכז-דרום

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!