פירוק ופינוי מפעלים

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר


פירוק ופינוי מפעליםפירוק ופינוי מפעלים הוא תהליך מורכב שמתבצע מסיבות שונות ומצריך אנשי מקצוע מנוסים ומתאימים. במסגרת פירוק ופינוי מפעלים ניתן למחזר חומרי גלם שונים, כאשר במרכזם ברזל, תוך חיסכון כספי ואף רווח ממכירת החומרים. על פירוק ופינוי מפעלים נרחיב במאמר הבא. 

מהו פירוק ופינוי מפעלים?

פירוק ופינוי במפעלים הוא תהליך בו יש לפרק מפעלים או מבנים תעשייה שונים המכילים מרכיב גדול של ברזל או פלדה. את רכיבי הברזל או הפלדה יש לפרק לגורמים ולפנות לאתרי הטמנת פסולת או לחברות מחזור ברזל. פינוי ופירוק מפעלים  הוא תהליך לא פשוט שצריך להתבצע באופן ידני על מנת לשמור על המוצרים וחומרי הגלם השונים. לכן, במקום שיטת ההריסה הקונבנציונלית יש לפרק את המפעל באופן ידני ולבצע מגוון פעולות שונות כמו לדוגמא עבודות מסגרות. עבודות מסגרות הן עבודות שמצריכות אנשי מקצוע מיומנים ומתאימים שיבצעו את העבודה ביסודיות תוך שמירה על סדר ובטיחות. שיטת העבודה הזו של פירוק ופינוי מתבצעת בעיקר בתחום המפעלים ומבני התעשייה מאחר שהם כוללים קונסטרוקציות מתכת רבות ולכן יש לפרק אותן בזהירות. 

מדוע יש לבצע פירוק ופינוי מפעלים?

הפירוק במפעלים הוא תהליך שמתבצע במפעלים ומבני תעשייה שונים מסיבות שונות- 

  • התרחבות ושיפוץ- במידה שהמפעל עומד לפני התרחבות ושיפוץ יש צורך לפרק את המבנה הקיים ולפנות אותו. על מנת להרחיב את המפעל יהיה צורך בהרחבת השטח, שיפוץ של המפעל, הגדלת שטחי הייצור, שיפוץ המבנה ועוד. לכן, על מנת לבצע את הפעולות הללו יש לבצע פירק ופינוי מפעלים ולפנות את אמצעי הייצור הקיימים. 
  • סגירת המפעל- ישנם מקרים בהם יש המפעל עומד לקראת סגירה. במצב כזה יש לבצע פירוק ופינוי מפעלים על מנת לפרק את אמצעי הייצור ואת המבנה כולו ולפנות אותם משטח המפעל. 
  • עדכון והחלפת קווי ייצור- עוד מצב בו יש לבצע פירוק ופינוי מפעלים הוא בעדכון והחלפת קווי ייצור. לדוגמא במקרים בהם רוצים לייעל את עבודת הייצור, להכניס קווי ייצור חדשים וכדומה יש צורך לפרק ולפנות את קווי הייצור הקיימים. 

כיצד מתבצע פירוק ופינוי מפעלים?

קודם כל חשוב להבין שפירוק ופינוי מפעלים הוא תהליך שמתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים ומומחים באופן מסודר תוך שמירה על נהלי הבטיחות השונים. במפעלים שכוללים ציוד מתכת גדול וכבד ויש צורך להשתמש בכלים מתקדמים לרבות מנופים על מנת להצליח את פעולת הפירוק והפינוי חשוב במיוחד לשמור על נהלי הבטיחות. לשם כך יש להיצמד לפרוטוקול ולבחון כי התהליך מתבצע בהתאם לתכנון וכי אתם עומדים בזמנים שהוקצבו. 

על מנת לבצע פירוק ופינוי מפעלים חשוב מאוד לבצע תכנון מוקדם. במסגרת התכנון המוקדם יש להכין רשימות מסודרות של הציוד שיש לפרק במפעל ולציין האם הוא מיועד למחזור, להטמנה באתר פסולת או להעברה. חשוב לציין מה הציוד שיש לפנות מהמפעל באופן מידי. ככל שהמפעל יהיה גדול יותר כך תהליך הפירוק יהיה מורכב יותר ויצריך תכנון יסודי ככל הניתן. יש לקחת בחשבון שאם יש במפעל חומרים דליקים או רעילים חשוב מאוד לפעול בהתאם לנהלים להעברת החומרים הללו. הנהלים מופיעים באתר של המשרד להגנת הסביבה. 

מחזור במסגרת פירוק ופינוי מפעלים

כפי שציינו, פירוק ופינוי מפעלים מתבצע בעיקר במפעלים ומבני תעשייה בהם יש קונסטרוקציות מתכת רבות. לאחר הפירוק, יש להחליט מה הולך לפסולת ומה למחזור. כאשר אתם בוחרים למחזר אתם יכולים לנצל את כל האמצעים שאין בהם צורך לשימוש חוזר. על ידי מחזור החומרים השונים אתם יכולים לסייע בשמירה על איכות הסביבה, לנצל חומרי גלם לשימושים חוזרים, לחסוך את העלויות של הטמנת הפסולת ואף להרוויח כסף על מכירת המתכות לחברת מחזור. כך על ידי מחזור המתכות השונות ניתן להפחית את הזיהום האווירי ולהפחית את השימוש במשאבי טבע קיימים שהולכים ונעלמים לצורך ייצור חומרי גלם חדשים. 

יש לקחת בחשבון כי לא כל החומרים ניתנים למחזור ולכן את כל החומרים שלא ניתן למחזר חשוב מאוד לפנות לאתר פינוי פסולת מתאים ובמידת הצורך להטמין את הפסולת באתר מתאים. 

בחירת חברה מתאימה לפירוק ופינוי מפעלים

כפי שציינו קודם, תהליך פירוק ופינוי מפעלים הוא תהליך שצריך להתבצע על ידי אנשי מקצוע מתאימים. לכן, חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית ומתאימה לתהליך שתיקח בחשבון את כל התרחישים האפשריים שחשוב להתייחס אליהם. חשוב לוודא שלחברה יש ניסיון בתחום ההתמחות הזה על מנת שהתהליך יתבצע באופן מקצועי ובטיחותי בלי נזקים וסכנה לחיי אדם או רכוש.

אז כיצד נבחר חברה לפירוק ופינוי מפעלים?

  • ניסיון- קודם כל יש לבחור חברה עם ניסיון בפירוק ופינוי מפעלים. לא כל חברה מתמחה בפירוק ופינוי מפעלים ולכן חשוב לברר זאת מראש. ניסיון רב יותר יאפשר פירוק יעיל ומקצועי יותר. 
  • הצוות המקצועי- בררו מי הצוות המקצועי ומי אנשי המקצוע שמחזיקה החברה. החברות לפירוק ופינוי מפעלים צריכות לספק מערך של אנשי צוות שיבצעו את הפעולות השונות הכלולות בתהליך, כמו לדוגמא מסגרות או הובלה של הציוד. 
  • מחיר- בררו מה המחיר שמבקשת החברה עבור תהליך הפירוק והפינוי. ההמלצה שלנו היא לבצע השוואת מחירים על מנת לקבל מושג על המחירים בשוק. חשוב לוודא שהצעות המחיר שאתם מקבלים כוללת את כל האלמנטים של התהליך כמו פינוי לדוגמא. כמו כן, מומלץ לא לבחור בחברה הזולה ביותר מאחר שאתם רוצים לוודא שמדובר בחברה מקצועית. 
  • המלצות- לבסוף על מנת להיות בטוחים בבחירה שלכם בררו האם יש לחברה המלצות. בדרך כלל לחברות מקצועיות ומנוסות יהיו המלצות של לקוחות קודמים מרוצים. לכן, בררו האם לחברה יש המלצות ואם ניתן בקשו ליצור קשר עם לקוחות קודמים על מנת לקבל חוות דעת על סמך ניסיון אישי. על ידי המלצות תוכלו להיות בטוחים האם החברה מתאימה לכם או לא.

רוצים לדעת כיצד מתבצע פירוק ופינוי מפעלים? המאמר הבא הוא בשבילכם. על מנת לבצע פירוק ופינוי מפעלים חשוב לפנות לחברה מקצועית ומתאימה שתבצע את התהליך כהלכה. מהו פירוק ופינוי מפעלים? על כך נרחיב במאמר הבא. 

מהו פירוק ופינוי מפעלים?

פירוק ופינוי מפעלים הוא תהליך מורכב שמתבצע באופן ידני ולא בתהליך ההריסה הקונבנציונלי. בדרך כלל התהליך מתבצע בעיקר במפעלים או במבנים תעשייתיים שכוללים קונסטרוקציות מתכת רבות שיש לפרק אותן בזהירות. במבנים אלה יש כמות גדולה של מתכות וברזל שניתן למחזר ולכן חשוב לפרק אותם באופן ידני שישמור על המוצרים והחומרים השונים בלי להרוס אותם. במסגרת פירוק ופינוי מפעלים יש לבצע מגוון עבודות בתחומים שונים כמו לדוגמא עבודת מסגרות בה יפרקו לגורמים את קונסטרוקציות המתכת השונות. לכן, תהליך פירוק ופינוי מפעלים מצריך אנשי מקצוע מנוסים ומתאימים שיבצעו את העבודה ביסודיות תוך שמירה על הנהלים ועל בטיחות. 

מה הסיבות לפירוק ופינוי מפעלים?

פירוק ופינוי מפעלים הוא תהליך שיש לבצע בעקבות סיבות שונות. ריכזנו לכם את הסיבות המרכזיות לפירוק ופינוי מפעלים- 

  • התרחבות ושיפוץ- הסיבה הראשונה לפירוק ופינוי מפעלים היא כאשר יש צורך בהתרחבות ושיפוץ של המפעל. כאשר המפעל עומד לפני התרחבות יש לפרק ולפנות את המבנה הקיים על מנת לאפשר הרחבה של השטח, הגדלה של שטחי הייצור, שיפוץ של המבנה וכיוצא בזאת. לכן חשוב קודם כל לפרק את המפעל בזהירות ולפנות אותו מהשטח. 
  • סגירת המפעל- הסיבה השנייה שתוביל לפירוק ופינוי מפעלים היא כאשר יש צורך בסגירת המפעל. במצב כזה, יש צורך לפרק את המפעל ואת אמצעי הייצור בזהירות תוך שמירה עליהם ואת לפנות אותם משטח המפעל. 
  • עדכון והחלפת קווי ייצור- הסיבה השלישית לפירוק ופינוי מפעלים היא כאשר יש צורך בעדכון ובהחלפת קווי הייצור של המפעל. בדרך כלל יש צורך בכך כאשר רוצים לייעל את עבודת הייצור או להכניס קווי ייצור חדשים. במצב כזה יש צורך לפרק את קווי הייצור הקודמים על מנת לפנות מקום ולאפשר עדכון או החלפה. 

פירוק ופינוי מפעלים למחזור חומרים

במסגרת פירוק ופינוי מפעלים, ניתן למחזר חומרים רבים. בין החומרים המרכזיים שניתן למחזור במהלך התהליך יהיו מתכות מסוגים שונים. במסגרת הפירוק, יש להחליט מה לעשות עם המוצרים שמפרקים- האם למחזר, האם לשלוח להטמנה או האם להעביר למקום אחר. לא כל החומרים ניתנים למחזור אך במידה שהדבר אפשרי, מחזור יהיה האופציה הטובה ביותר. 

הזיהום הסביבתי הולך וגובר משנה לשנה. ייצור חומרי גלם, במרכזם מתכות הוא תהליך לא פשוט שמצריך זיהום סביבתי רב. ייצור מתכות מצריך הפעלת אנרגיית בעירה גבוהה שעלולה לזהם את האוויר ואת הסביבה. כמו כן, ייצור מתכות מצריך כרייה שלהן ממכרות טבעיים. מכרות אלה נחשבים למשאבי טבע אשר הולכים ונעלמים מהעולם. כמו כן, במידה שלא נמחזר החומרים והמוצרים שאין בהם צורך יפונו לאתר פסולת. באתרי הפסולת הזבל נערם לערמות אינסופיות ומזהם את הקרקעות שלנו. למתכות לוקח אלפי שנים להתכלות ובמשך השנים הללו הן ימשיכו לזהם את הקרקע ואף יחדרו למי התהום שלנו. לכן, על מנת להפחית את הזיהום הסביבתי והקרקעי ועל מנת לשמור על משאבי הטבע שלנו חשוב מאוד לבצע מחזור. על ידי מחזור תוכלו לסייע במאבק לשמירה על איכות הסביבה בלי לשנות את אורח החייכם שלכם כמעט כלל. 

אז כיצד מתבצע פירוק ופינוי מפעלים?

על מנת לבצע פירוק ופינוי מפעלים חשוב בראש ובראשונה למצוא חברה מתאימה ומקצועית שתבצע את התהליך באופן מסודר ובטיחותי. כפי שציינו, מפעלים ומבנים תעשייתיים מכילים קונסטרוקציות מתכת רבות ולכן חשוב לדעת כיצד להתנהל איתן באופן נכון. בדרך כלל התהליך מצריך שימוש בכלים מתקדמים וכבדים בהם גם מנופים. לכן, חשוב מאוד לבחור באנשי מקצוע מתאימים שישמרו על נהלי הבטיחות ולא יסכנו חיי אדם או רכוש במהלך התהליך. 

מלבד לבחירת החברה, פירוק ופינוי מפעלים מצריך תכנון מוקדם של תהליך הפירוק. במהלך התכנון המוקדם של התהליך, יש צורך בהכנת רשימות מסודרות של כל הציוד שיש לפרק. חשוב לציין האם הציוד שיפורק מיועד למחזור, להטמנה באתר פסולת או שיש להעביר אותו למקום אחר. יש לקחת בחשבון שככל שהמפעל שיש לפרק גדול יותר כך התכנון יהיה מסובך יותר ויצטרך להיות מקיף ויסודי יותר. יש לשים לב שבמצב בו המפעל מכיל חומרים רעילים או דליקים, הפירוק והפינוי יצריכו היצמדות לנהלים של המשרד להגנת הסביבה, אשר מופיעים באתר של המשרד. 

כיצד בוחרים חברה לפירוק ופינוי מפעלים?

כפי שהבנו, פירוק ופינוי מפעלים הוא תהליך מורכב שמתבצע על ידי אנשי מקצוע מתאימים. לכן, יש לבחור בחברה מקצועית, אמינה ומנוסה שתבצע את התהליך באופן מתאים. על מנת לבחור חברה לפירוק ופינוי מפעלים יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים- 

  • ניסיון- הפרמטר הראשון לבחירת חברה לפירוק ופינוי מפעלים הוא הניסיון שלה בתחום. בחרו בחברה שמנוסה בתחום על מנת שהפירוק והפינוי יתבצעו באופן יעיל ומקצועי ככל הניתן. 
  • הצוות המקצועי- פרמטר נוסף לבחירת חברה לפירוק ופינוי מפעלים הוא הצוות המקצועי שמעסיקה. כפי שציינו התהליך מצריך אנשי מקצוע בתחומים שונים בהם גם מסגרות. לכן חשוב לוודא שהחברה תספק לנו את הצוות הנדרש ושיהיה מדובר בצוות מקצועי ומיומן. 
  • מחיר- פרמטר נוסף לבחירת חברה לפירוק ופינוי מפעלים הוא המחיר שגובה החברה. אין מחיר חד משמעי לביצוע התהליך ולכן ההמלצה שלנו היא לבצע השוואת מחירים על מנת לקבל מושג על המחירים בשוק ולקבל החלטה מושכלת. חשוב לוודא שהצעת המחיר כוללת את האלמנטים השונים הנדרשים בתהליך. 
  • המלצות- לבסוף בבחירת חברה לפירוק ופינוי מפעלים חשוב לבדוק האם לחברה יש המלצות. המלצות יעזרו לכם לקבל חוות דעת על סמך ניסיון של לקוחות מרוצים יותר או פחות. לכן, בקשו לראות המלצות או שתבררו באינטרנט לראות האם החברה מומלצת או לא.

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

פירוק ופינוי מפעלים

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!