כיצד תוכלו לעשות שימוש חוזר במסגרת הבית?

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

שימוש חוזר בביתרוב האנשים חיים בחסכון בימים אלו, בהם קיים צורך לעיתים קרובות להדק את החגורה הכלכלית. מחזור פריטים ביתיים ישנים יכול להתבצע באמצעות רעיונות גדולים, יצירתיים ושימושיים ביותר.

פריטים ביתיים ניתנים למיחזור באופן כל כך נפלא אשר מקל על החיים, המשפחה והסביבה. כך שבטרם השלכת הפריטים לאשפה, מומלץ לחשוב כיצד ניתן לבצע בהם שימוש חוזר.

מאמר זה מספק מספר הצעות למחזור פריטים יומיומיים.

פריטים ביתיים לשימוש חוזר

שקיות – ניתן לבצע שימוש חוזר בשקיות הסופרמרקט כשקיות אשפה ביתית. שקיות נייר צבעוניות ניתנות לגזירה לשם הפקת סרטי נייר המיועדים לאריזות מתנות או לקשירת פריטים רופפים, כמו למשל חוטי מחשב.

מעטפות דואר – ניתן לבצע שימוש חוזר במעטפות באמצעות שליחתן מחדש. לחילופין, מעטפות ישנות עשויות לשמש כפיסות נייר טיוטה לרישום הערות או כמקור אחסון לפתקים, חשבונות וניירות חשובים.

צנצנות, קנקנים וסירים קטנים – לאחר ניקוי צנצנות, קנקנים וסירים קטנים ישנים, ניתן להשתמש בהם כמיכלים לשם אחסון חפצים שונים כגון אגוזים, עוגיות, ברגים, מסמרים, כדורי צמר, חוטים ועוד. בנוסף, ניתן לבצע שימוש חוזר בצנצנות זכוכית כדי לערבב משקאות או בלילות של בישול.

פחיות קפה – קיימות מספר דרכים לבצע שימוש חוזר בקופסאות קפה. ניתן להשתמש בהן על מנת לאחסן מסמכים, ניירות חשובים, וכל פריט ביתי או משרדי אחר.

ספלי קפה ישנים – אלו יכולים להפוך למחזיקים נפלאים של צמחים ופרחים, או שניתן למלא אותם בסוכריות ולהציב על השולחן.

בקבוקי שתייה מפלסטיק – ניתן כמובן לאסוף אותם על מנת להשליכם בכלובי המחזור המיועדים, אך בנוסף ניתן לבצע בהם שימוש חוזר במגוון רחב של דרכים מועילות. ניתן לקחת בקבוק פלסטיק של שני ליטר, להסיר את התווית, לחתוך את החלק התחתון של הבקבוק, לחורר בצדדים ולהציב אותו בגינה בבור עמוק. לאחר מכן פשוט ממלאים את הבקבוק במים, וכך נוצרת מערכת השקיה עצמית מצוינת בעזרתה ניתן להשקות את הצמחים עמוק בשורשים.

בתי קפה רבים על חוף הים משתמשים בבקבוקי פלסטיק באותו אופן, כאשר הם ממלאים את הבקבוק הישן החתוך בחול ומציבים בתוכו נרות.

עיתונים – אלו יכולים לשמש לשם עטיפה או אריזה שימושית בעת העברת תכולת בית או לשם אחסון פריטים.

בגדים ישנים – ניתן להפוך ביגוד ישן לפריטי טקסטיל אחרים כגון תפירת ציפיות לכריות, מטליות אבק, וכאריג לאחיזת סירים או קומקומים חמים. לחילופין, מומלץ לתרום בגדים ישנים למטרות צדקה.

גרביים – ניתן לבצע שימוש חוזר בגרביים כמטליות נוחות לניקוי קירות. הגרב מתאימה ממש ליד, היא ניתנת לשטיפה וחוסכת את הצורך ברכישת מברשות או ספוגי ניקוי יקרים.

שטיחים – ניתן לבצע שימוש חוזר בשטיחים ישנים על מנת להפוך אותם ליצועים עבור חיות מחמד, או כשטיחי רצפה לרכב. אם מנקים את השטיחים ממש טוב, ניתן לחתוך אותם בגודל מתאים ולהפוך אותם לריפוד מגירות בשולחן המשרד.

ציפיות ישנות של כריות – אלו מצוינות לשימוש חוזר כשקיות כביסה במקום לרכוש סלי כביסה.

אריזות – ניתן לתרום לבתי ספר וגני ילדים מוצרי אריזה כגון קרטוני נייר וקרטוני ביצים לשם שימוש חוזר בעבודות אמנות ובפרויקטים של מלאכה.

קופסאות קרטון – ניתן לחתוך לחתיכות קופסאות קרטון שטוחות ולהשתמש בהן על מנת לרכך אחסון חפצים שבירים. בנוסף, ניתן להשתמש בהם כחוצצי קבצים בתיקיות.

אריזות מתנה – אנשים אוהבים להשתמש באריזות ישנות של מתנות כתיקיות משרדיות, או לייצר אותן מחדש כתיבות דקורטיביות לאחסון פריטים. לחילופין, ניתן להשתמש בהן לשם פרויקטים לאוריגמי.

פיסות נייר – ניתן להשתמש בהן על מנת לרשום הערות ורישומים. כדאי ומומלץ לא להשליך ניירות אלא למצות את השימוש החוזר בהם עד תום.

טיפים מועילים

מוצרי חשמל ישנים – ניתן לתרום ציוד חשמלי ישן לבתי ספר או למרכזים קהילתיים על מנת שאחרים יבצעו בהם שימוש חוזר.

ספרים – ספריות עירוניות, ספריות בתי ספר ואף בתי כלא ישמחו לקבל ספרים ישנים.

סוללות – ניתן לבצע שימוש חוזר בסוללות נטענות במשך מספר רב של פעמים טרם השלכתן, בניגוד לסוללות רגילות אשר מהוות בזבוז מיותר.

קומפוסט – ניתן לבצע שימוש חוזר בפריטי פסולת רבים כגון קליפות ביצים, שקיות תה ישנות, שאריות קפה, קליפות ירקות ופירות, ואפילו כל שאריות המזון מהצלחת, לשם בניית סל קומפוסט. שותלים פסולת זו בגינה לשם דישון וצמיחה.