מיחזור אשפה רטובה

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

מחזור אשפה רטובההשלכת אשפה לפח היא דבר טוב. יחד עם זאת, תהליך ניהול הפסולת אינו מסתיים בכך. אלא שלפני הדיון בתהליך איסוף וטיפול באשפה, מומלץ להבין היכן הוא מתחיל. ההפרדה היא צעד ראשון לטיפול באשפה. בעוד שרוב האנשים סבורים כי התהליך מתחיל ברגע שמגיעה המשאית הירוקה הגדולה, התהליך האמיתי מתחיל בבית.

אשפה ביתית מתחלקת באופן נרחב לשתי קטגוריות: אשפה יבשה ואשפה רטובה. שני סוגי האשפה צריכים להיות מסולקים וממוחזרים באופן שונה. אשפה רטובה כוללת מזון מבושל ושאינו מבושל, פסולת פירות ופרחים, עלי שלכת, ופסולת המצטברת לאחר הטיפול בגינה. זוהי אשפה אורגנית.

הפרדת פסולת היא הצעד הראשון לקראת סילוק נאות של שתי קטגוריות האשפה. מומלץ להחזיק בבית שני פחי אשפה נפרדים על מנת לשמור מפני ערבוב של האשפה הרטובה עם היבשה. ההפרדה היא חלק עיקרי ממיחזור אשפה ולכל אדם יש תפקיד חשוב בתהליך זה.

ביצוע הפרדת אשפה

תהליך ההפרדה הוא פשוט כמו הגדרתו. ניתן לבצע אותו בקלות בבית באמצעות שימוש בשני פחי אשפה נפרדים לאשפה יבשה ורטובה. אשפה רטובה היא אשפה מתכלה, ותהליך ההפרדה שלה מתבצע בעיקר במטבח הביתי.

אשפה רטובה כוללת את כל פריטי המזון, הפסולת מהחצר, מוצרים סניטריים, שאריות מצלחות, שאריות בשר, עופות ודגים לבישול, וכל כל פריט אשפה אחר המזהם את הסביבה. מומלץ ביותר להקפיד על הפרדת סוגי האשפה כדי להגן על איכות הסביבה.

הסיבות למיחזור אשפה רטובה

מיחזור אשפה רטובה הוא תהליך הנקרא קומפוסט, והוא יכול להתבצע בבית או באמצעות הפרדת האשפה והעברתה לחברות הממחזרות אותה בתהליכים תעשייתיים. כשהתהליך מתבצע בבית, ניתן להחזיר לאדמה את כל הפסולת הכוללת שאריות מזון ורכיבי מזון שונים, לטמון אותם מחדש באדמה, ולגדל את הצמחיה.

היתרונות השונים של מיחזור אשפה רטובה כוללים:

הפחתת כמויות האשפה – במקביל, מופחתת גם הגעת משאיות אשפה לאיסוף.

סביבה בריאה – תהליך המיחזור תורם להפחתת מפגעי זיהום אוויר.

שילוב בתהליכים טבעיים – בתהליך מיחזור אשפה רטובה ניתן להשתמש שוב ברכיבי אשפה ולהפוך אותם ממטרד למשאב חיוני. תהליך הקומפוסט הביתי מבטא את הקשר הבריא בין האדמה לבין האדם ומוכיח שגם אורח חיים מתקדם משתלב עם הסביבה הטבעית ואינו נלחם בה.

דישון איכותי – יתרון זה חשוב לטיפול בשטחים ציבוריים וגינות פרטיות. מיחזור האשפה הרטובה מוסיף חומרי הזנה לצמחייה, והכי חשוב – מדובר בחסכון כלכלי משמעותי.

ככל שיותר אנשים יקפידו על הפרדת אשפה, וישתמשו באשפה רטובה ליצירת קומפוסט, יופחתו באופן משמעותי כמויות האשפה המועברות למרכזי אשפה ובכך ניתן יהיה ליהנות מחיסכון משמעותי בכספים המושקעים על ידי העיריות והרשויות המקומיות, בכל הנוגע להעברת אשפה וטיפול בה.

מודעות לאיכות הסביבה מובילה לשינוי התודעה החברתית, ושינוי בהרגלי החיים הופך את המרחבים הציבוריים והפרטיים לחברה תרבותית בעלת מודעות לחשיבות המיחזור ותרומתו לאיכות החיים.