Site icon פורטל מיחזור בישראל

איך מתחילים לחשוב על כסף בצורה חיובית?

קרדיט תמונה: depositphotos

אם אתם לא מצליחים לחסוך מספיק כסף, יכול להיות שהבעיה טמונה בהלך הרוח שלכם. על מנת לעמוד ביעדים שלכם, עליכם לחשוב על התחום הפיננסי בצורה חיובית, ולהתעלם ככל הניתן מרגשות כמו לחץ, חרדה וחוסר ביטחון.

בעזרת הטיפים הבאים, יעדי חיסכון ירגישו לכם הרבה יותר קלים להשגה.

 

תסלחו לעצמכם על טעויות העבר

אף אחד לא מושלם, ולכן רוב הסיכויים שקיבלתם החלטות פיננסיות רעות במהלך השנים. חשוב להשאיר את כל ההחלטות שקיבלתם בעבר בדיוק שם – בעבר. כן, אולי אתם עדיין סובלים מההשלכות של הטעויות האלה, אבל אתם לא צריכים להיות קשים עם עצמכם לנצח.

עליכם להתמקד בשני דברים: למידה מהשגיאות, והיכולת לסלוח לעצמכם.

 

תבינו את המחשבות והרגשות שלכם סביב כסף

אולי אתם חושבים שכבר קלטתם את דפוסי החשיבה שלכם בכל הנוגע לכסף, אבל מבט מעמיק עשוי לספק תובנות מעניינת.

תנסו את התרגיל הבא: במשך יום שלם, לאחר כל רכישה או החלטה פיננסית שאתם מקבלים, תיקחו רגע ותרשמו את המחשבות והרגשות שלכם. מה עובר לכם בראש? איך אתם מרגישים? תהיו כנים ויסודיים. בסוף היום, תעברו על הרשימה בראש פתוח.

אתם עלולים לגלות שהיבטים פיננסיים מסוימים מלחיצים אתכם יותר ממה שחשבתם. זה טוב להעריך בכנות כיצד הרגלי ההוצאות שלכם משפיעים על הבריאות הנפשית, המחשבות והרגשות שלכם.

 

תפסיקו להשוות את עצמכם לאחרים

השוואה לאחרים היא אחד הדברים הכי מסוכנים שאתם יכול לעשות בחיים, וזה נכון גם בפיננסים. קודם כל, השוואות אף פעם אינן מדויקות: אם אתם משווים את עצמכם לאנשים באינסטגרם, אתם למעשה כמעט לא יודעים עליהם כלום. במדיה חברתית, אתם רואים רק מה שאנשים רוצים שתראו.

עם זאת, את הצד האפל שלכם קל לכם לראות כל הזמן. מסיבה זו, השוואה יכולה להיות מטעה ומסוכנת.

גם אם אתם משווים לאנשים שאתם מכירים, כמו חברים או בני משפחה, זו לא השוואה מוצלחת. אתם אף פעם לא יכולים לדעת עליהם כמו שאתם יודעים על עצמכם, אז אין לכם אפשרות להבין את מצבם הכלכלי ואת ההחלטות שלהם.

חיסרון נוסף: כאשר אתם משווים ומתאכזבים, אתם עלולים להתייאש. זה גורם לכם להתמקד בשלילי במקום לחפש את החיובי, ולראות את היעדים שלכם כבלתי ניתנים להשגה.

 

תעבדו על יצירת הרגלים טובים

אל תירתעו מהתעסקות בכספים שלכם. להיפך – תקדישו זמן מדי שבוע כדי לעבור על החשבונות, התקציב והרגלי ההוצאות שלכם. הימנעות מבעיה לעולם לא תגרום לה להיעלם. במקום זאת, הניחו את הפחדים שלכם בצד והתמודדו איתה חזיתית.

 

תזכרו להיות אסירי תודה

הכי חשוב – תודו על מה שיש לכם. זה אולי לא כל מה שאתם רוצים, אבל בטוח שיש לכם סיבות להיות מרוצים. אם תצליחו לשמור על פרופורציות, יהיה לכם יותר קל ליצור חיסכון משמעותי.

Exit mobile version