מיחזור בתל אביב – האם ניתן להפוך את העיר הגדולה לירוקה?

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

בשנת 2009 שיעור המיחזור מכלל הפסולת העירונית בעיר תל אביב עמד על 13%, זאת לאחר שבשנת 2005 הוא עמד על 8.8%. אכן, מדובר על מגמת עלייה, ובשנים האחרונות נעשו מאמצים רבים כדי להפוך את תל אביב לעיר ירוקה יותר, כאשר פרויקט חדש שיכניס 8,000 בתי אב בעיר למתכונת מיחזור אמורה להגדיל משמעותית את האחוזים, כשהמטרה הסופית היא להגיע ל-25% מיחזור בקרוב.

בסוף דצמבר 2010 מערך תשתית חדש של העירייה יסייע להפרדת פסולת מיחזור, כאשר יופרדו זרמים יבשים ורטובים. מדובר על הפחתת הפסולת המובלת למטמנות אשר גורמות לזיהומים ופגיעה בסביבה.

שלב הביצוע – מיחזור בתל אביב

הפרויקט החדש שמטרתו שיפור נושא המיחזור בתל אביב יחל את דרכו בשכונת נווה אליעזר. למעשה, יהיו שני פחים- האחד לפסולת רטובה, והשני לכל חומר אחר (אורגני) שאינו מתפרק. מהי פסולת רטובה אתם שואלים? בעיקר מדובר על פסולת מהמטבח. אותה פסולת רטובה תועבר למפעל חץ אקולוגיות ותהפוך לביו גז (עמו מתבצעת הפקת חשמל מפסולת), ובמידה והיקפי הפסולת יהיו גדולים הם יהפכו לקומפוסטים.

כחלק מהיוזמות החדשות אותן נוקטת העירייה כדי להגדיל היקפי מיחזור בתל אביב, יוצבו ברחבי העיר מכלים חדשים למיחזור זכוכית, סוללות וקרטונים. כמו כן, בכל רחבי העיר תוכלו למצוא את המכולות למיחזור בקבוקים ולגבי מיחזור פסולת אלקטרונית העבודה עוד רבה. אם אתם רוצים למחזר מערכות סטריאו או אפילו מחשבים, תוכלו למצוא רק שלושה מוקדים בכל העיר – ברמת החייל, במתחם התברואה העירוני שברחוב הסוללים וביפו.

יתרונות מיחזור בתל אביב

יש הרבה יתרונות למיחזור, כאשר בראש ובראשונה חשוב לציין שמיחזור לכשעצמו מסייע להפחתת הנזק שנגרם לאוזון, ומן הסתם שמדובר על ניצול המשאבים העומדים לפנינו עד תום. יתרון נוסף שאנשים אולי לא מודעים אליו הוא שיפור פני העיר. למשל, הפחים לפסולת רטובה ויבשה בתל אביב הם פחים שהוטמנו בתוך האדמה ובניגוד מוחלט לפחי ה"צפרדע", הם לא תופסים מקום והמראה הוויזואלי שלהם לא מורגש. מה שמפתיע במיוחד הוא שהפרויקט נבחר בתחילה להתנהל ברמת אביב ג', אך העירייה החליטה להעביר אותו לדרום תל אביב, זאת כדי להוכיח אחת ולתמיד שאין קשר בין מודעות למיחזור ובין מצב סוציו אקונומי של שכונה.

ומה יקרה למי שלא ימחזר?

תחילה, העירייה תהיה גמישה עם התושבים, לפחות עד שתושלם עבודתה בהבאת המודעות לחשיבות המיחזור והעובדה שכעת מדובר על חוק עירוני שחל על כולם. בשלב מאוחר יותר, העירייה גם תקנוס את מי שלא ימחזר את הפסולת שלו, באמצעות תביעות וקנסות כנגד ועדי בתים. המטרה בסופו של דבר היא לגרום למודעות כזו שתגביר את המיחזור ותסייע לעירייה להפוך את תל אביב למקום בריא ונקי יותר לחיות בו, בסופו של דבר, אלו שייהנו מתוצאות המיחזור הם אלו שיביאו לתוצאות בעצמם.

 

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מיחזור בתל אביב – האם ניתן להפוך את העיר הגדולה לירוקה?

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »
072-3940729
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!