רכב מונע בגז

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר


מחודש לחודש מחירי הבנזין עולים ומגיעים לשיאים חדשים שלא חלמנו עליהם. ההוצאות על הבנזין נהפכו למטרד שלפעמים קשה לשאת אותו.

עובדה זאת לא הולכת להשתנות עם הזמן אלא רק להתעצם יותר ויותר. חברות רבות חשבו על פיתרון שיכול להחליף את הבנזין בחומר אחר כדי להוזיל את מחירי הנסיעה ואת זיהום האוויר הכבר שהוא גורם לו. הפיתרון הוא רכב מונע בגז.

האם משתלם להמיר את הרכב לגז?

בכל הקשור לאמצעי תחבורה ידידותיים לסביבה, הגז הינו תחליף מושלם לבנזין. היתרון הבולט ביותר שלו זה העלות הנמוכה שלו. הגז מפחית את עלות הנסיעה ב 50%, הבדל רציני לכל כיס. כיום הבנזין נע בין 6.3 ל-6.5 ₪ לליטר הגז לעומתו הגז עולה 3.15 ₪ לליטר ונוסע ועושה את אותו ההספק.

ההתקנה של מערכת הגז מתבצעת במקביל למערכת הבנזין ולא מבטלת אותה ככה שהנהג יכול לבחור בנסיעה באיזה מן המערכות הוא בוחר להשתמש. מספר הרכבים שמונעים באמצעות מערכת גז עולה מידי יום וכך גם השירותים הנלווים לכך.

סביבה ירוקה הפכה לאחת המטרות העולמיות של בני האדם, כתוצאה ממשבר האקלים וכן זיהום האוויר ההולך ומחמיר. דבר ידוע הוא שהגז להבדיל מהדלק ידידותי ושריפתו גורמת לנזק מועט לאטמוספירה. סיבה זאת הינה סיבה טובה נוספת להעביר את הרכב להיות מונע ע"י גז. בנוסף  הנקיות שלו מורידה את כמות הפיח שמצטבר במנוע והופכת את ביצועי המנוע לטובים יותר.

ישנם חששות רבים של הצרכן לגבי הגז בטענות שונות שלפיהם הדבר לא באמת משתלם כגון:

תדלוק הרכב – רבים חוששים ממיעוט תחנות הגז אך דבר זה השתנה ונמצא במגמת שיפור. כיום ישנם תחנות גז לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל ובעזרת חישוב נכון אפשר להסתדר ובקלות רבה. דבר נוסף שחשוב לזכור הוא העובדה שברגע שנגמר הגז עוברים לבנזין עד שמגיעים לתחנת המילוי.

עלות ההתקנה של מערכת הגמ"פ ( גז פחמימי מעובה)- ההתקנה של המערכת כיום עולה בסביבות ה8,000₪. ישנם מוסכים שמוזילים משמעותית את המחיר בתמורה לכך שהצרכן ימלא את הגז אצלם. מחיר זה אומנם נשמע מפוצץ, אך למשל, לנהגים הנמצאים הרבה על הכביש ונוסעים בממוצע 30 אלף קילומטר בשנה עומד החיסכון על 15,000 ₪. יתרון נוסף הוא שבעת מכירת הרכב ערכו עולה ב4,000-5,000 ₪.

בטיחות הגמ"פ – ישנם חששות רבים מהתלקחות מהירה של גז ובטיחות כללית של המערכת. אחרי בדיקות קפדניות של האיחוד האירופאי ומשרד החבורה הישראלי הגיעו לתוצאות של 100% בידוד של המערכת וכיום ישנם תחומים בהם היא בטיחותית יותר מן מהבנזין.

חניה – ישנו איסור של רכבים אלה לחנות בחניונים תת קרקעיים. ישנה תפיסה של הגז כגורם מסוכן שעלול להתלקח ולגרום לנזק גדול. יש לציין כי למרות שזאת תיאוריה עדיין החניונים נזהרים.

מוסכים- הכניסה לטיפול במוסך יורדת עקב הנקיות של הגז. למרות שהמדינה מעודדת מאוד את ההסבה לגז היא מתייחסת למכוניות מוסבות גז בזהירות ובפחד. משרד התחבורה הוציא הנחיות לכל המוסכים המורשים לפיהן אסור להם לטפל ברכב שמונע בגז ואפילו להכניסו לשטח המוסך מסכנת התפשטות הגז.

לפיכך כדי לטפל ברכבים אלה הם צריכים תנאים מסובכים ופרטניים שהעלות שלהם גבוהה למדי ולכן לא משתלמת להם. דבר זה יוצר בעיה מסוימת לבעלי הרכבים שנדרשים לטיפול במוסך. בעיה זאת נפתרת לאט לאט עם כמות האנשים שמסבים את רכבם לגז.

המדינה בתהליכי הכשרת מוסכים לכך וישנם חברות שמחזיקות מוסכים מורשים שמתאימים לרכב מונע בגז. יתרה מזאת למי שמתעניין, אפשר פשוט ללכת למוסך לא מורשה ולטפל בלי בעיה.

לסיכום: על פי רוב הנתונים, המעבר משתלם ובטוח. בדומה לתחליף הבנזין הפופולרי השני, ביו-דיזל, גם לגז ישנם חסרונות שיכולים להוות מכשול לאנשים בעלי צרכים שונים. עם עליית המחיר הבלתי נפסקת של הבנזין והזיהום הכבד שהוא גורם הגז נראה כמושיע וכמציל.