מכשירי סינון מים לשתייה

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר


כיום ישנם סוגים שונים ומגוונים של מערכות לצורך סינון מי השתייה בבתים או של מכשירי הסינון. חלק מהם מגיעים כמערכות סינון כוללות לכל הבית וחלק מהם מגיע בצורת מכשיר או קנקן מים.

למעשה קיימים מספר סוגים של מכשירי סינון מים לשתייה:

  • מערכות סינון מים שלא מחוברות בכלל אל הרשת אשר מספקת מים לבית, כגון קנקנים וכדים.
  • מערכות סינון מים אשר מיועדות להתחבר למבוא המים של הבית. המערכות מתחברות ליד שעון המים, מתוך מטרה לספק מים מסוננים לכל נקודה ונקודה של מים בבית.
  • מערכות סינון מים אשר מחוברות היישר לנקודת מים אחת מסוימת בבית.

במדינת ישראל פועלות מספר חברות המציעות מערכות סינון או מכשירים לסינון מי השתייה, כאשר שתיים מהן בולטות מאוד בשוק זה: חברת "תמי 4" וחברת "אלקטרה" אשר מייצרת את המוצר שנקרא "אלקטרה בר". כל חברה המציעה מערכות סינון ומכשירי סינון מים לשתייה עובדת על פי דרכי פעולה שונות אשר מאופיינות לה.

דרך הפעולה של חברת "תמי 4"

המים אשר מיועדים לשתייה במדינת ישראל לא עומדים בתקנים ובדרישות בינלאומיים, כשם שהיו צריכים להיות, וכשם שישנם במדינות אחרות בעולם כגון מדינות אירופה ומדינות ארצות הברית, ועל כן ניתנות הוראות מפורשות על כך שיש להרתיח אותם בגלל זיהום נגיפי או חיידקי, או אפילו לא לשתות אותם בכלל עקב זיהום חמור אחר אשר נמצא בהם. חברת "תמי 4" ייצרה מתקני מים שונים בכדי לספק מי שתייה צלולים ומטוהרים. לכל אחד מהמתקנים יש דרכי פעולה שונות. כאשר יש צורך בהחלפת חלקים, אין צורך להזמין איש מקצוע אלא ניתן לעשות זאת באופן עצמאי.

מה נמצא במכשירים לסינון מים לשתייה של "תמי 4"?

  • פילטר פחם פעיל במתקני המים – פחם פעיל זהו חומר טבעי אשר עבר תהליכים של חימום וחשיפה לקיטור בתנאים מיוחדים. הוא סופח אליו חומרים אורגניים, כלור ומזהמים שונים. "תמי 4" מייצרת ברי מים ומתקני מים נוספים בהם מותקן פילטר הפחם הפעיל כחלק בלתי נפרד ממערכת הסינון, כך שאיכותם של המים גבוהה יותר מזו של מי הברזים, המים צלולים יותר, נקיים יותר וטעימים מאוד.
  • נורת UV: טיהור מים באמצעות אור אולטרה סגול – זוהי מנורה אשר פולטת מתוכה קרינה אולטרה סגולה ומטהרת את המים אשר עוברים מתחתיה מנגיפים ומחיידקים שונים. החיידקים שלא מסוגלים לשרוד תחת הקרינה מושמדים מיד. נורה זו מחזיקה מעמד לאורך זמן רב ואין צורך להחליפה בתדירות גבוהה.

דרך הפעולה של "אלקטרה בר"

"אלקטרה בר" זהו מוצר חדש מבית חברת "אלקטרה מוצרי חשמל", אשר בא להתחרות במכשירים מסנני המים של "תמי 4". החברה ייצרה סדרה שלמה של ברי מים לבתים, כאשר הדבר אשר מייחד אותם מאחרים זוהי מערכת סינון מי שתייה שמסננת מתכות. יתרון נוסף הוא שלכל המכשירים לסינון מים ישנו מסך מגע ומנגנון יקיצה וכיבוי המכשיר באופן אוטומטי. כאשר יש צורך בהחלפת חלקים, ניתן לעשות זאת באופן עצמאי ללא כל עזרה של איש מקצוע.

בנוסף לסינון המתכות, המכשירים לסינון מי השתייה של חברת "אלקטרה"- מוצרי "אלקטרה בר" מרחיקים כלור וטעמי לוואי מן המים, ובעזרת נורת UV קוטלים ומשמידים את החיידקים, והמים נהיים צלולים, איכותיים ובטוחים לשתייה.

במכשירים לסינון המים של "אלקטרה בר" ישנו מנגנון התראה אשר משמש כאמצעי התראה לגבי מועדי החלפת מסנן או נורת UV.  ניתן לקבוע את כמות המים המועדפת ואת הטמפרטורה הרצויה, את התאריך והשעה וכדומה.

שיטה נוספת לסינון מים היא אוסמוזה הפוכה.

עוד בנושא: מיחזור מים.