בעיות במיחזור צמיגים

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

המודעות למצבו האקולוגי של כדור הארץ גדלה משנה לשנה. על רקע ההתחממות הגלובאלית והרחבתו של החור באוזון, הבינו הגורמים הקשורים לאיכות הסביבה בעולם כי יש לפעול לשיפור מצבו של כדור הארץ בכל דרך אפשרית. גם בישראל נעשות מדי שנה פעולות רבות להשגת מטרה זו. אחת הפעילויות המרכזיות קשורה למיחזור בכלל, ולמיחזור צמיגים בפרט. זהו תחם חשוב, אבל לא פשוט להשגה כלל וכלל: מהן, אם כן, הבעיות במיחזור צמיגים?

מדוע חשוב בכלל למחזר צמיגים?

צמיגים נחשבים למפגע סביבתי רציני. פסולת הצמיגים בישראל כוללת מיליוני צמיגים מדי שנה, אשר כמותם נמדדת במיליוני טונות. מלבד הנפח הרב של הצמיגים, הם גם רגישים לדלק בצורה קיצונית (כפי שיכול להעיד כל מי שנכח בחייו בהפגנה כלשהי), מה שמעלה סכנה של שריפה במקומות בהן פסולת צמיגים רבה.

מלבד זאת, צמיגים, כשהם באים במגע עם חומרים מסוימים, עלולים להפריש חומרים הפוגעים במי התהום. אם כבר בהפרשות עסקינן- הרי ששריפת צמיגים פולטת לאוויר העולם חומרים מזהמים עבור בעלי החיים והצמחים. אם לכל אלה נוסיף את החרקים והמזיקים השונים שמוצאים את משכנם בצמיגים, ברור כי פסולת צמיגים אינה רצויה, בלשון המעטה.

 

הפיתרון: מיחזור צמיגים

מיחזור צמיגים עשוי לפתור את כל הבעיות האלה. מה ניתן לעשות עם צמיגים ממוחזרים? ובכן, המיחזור מאפשר להשתמש בצמיגים שימוש נוסף בתעשיית כלי הרכב, למשל. מלבד זאת, הצמיגים עשויים מגומי, שזהו חומר שימושי מאד עבור האדם, שמיחזורו יכול לחסוך ייצור של חומרים חדשים בתעשייה.

היבט נוסף של מיחזור הצמיגים: הפקת אנרגיה. עקב דליקותם המהירה של הצמיגים, ניתן בהחלט להשתמש בהם כחומר בערה, המאפשר לאדם להפיק אנרגיה בכמות גדולה.

אכיפת מחזור הצמיגים

המשרד לאיכות הסביבה בישראל הציב את מיחזור הצמיגים כאחת המטרות העיקריות שלו בכל הקשור לפסולת רבים. לכן, נחקקו חוקים המחייבים בעלי מוסכים ופנצ'ריות לאכוף את המיחזור במתחמים שלהם. בנוסף, המשרד לאיכות הסביבה אף פעל בשנים האחרונות לניסוח הצעת חוק: 'חוק הצמיגים', שאכן נוסח ב-2007 ונגע בנושא סילוק הצמיגים ומיחזורם.

בעיה ראשונה במיחזור צמיגים: היעדר ביקוש לחומר הממוחזר

עד כאן הכל נשמע טוב ויפה. הבעיה מתחילה כשמביטים מה קורה בשטח, והמצב שם רחוק מלהיות מושלם. מיחזור הצמיגים נתקל בקשיים לא מעטים. הקושי הראשוני נובע מהיעדרו של ביקוש מספיק לחומרים הממוחזרים, שנובע מחוסר מודעות לשימושיהם הרבים. כתוצאה מכך, שני מפעלי מיחזור הצמיגים שקיימים כיום בישראל (בוואדי ערה ובאשקלון), אמנם אוספים צמיגים בכמות מרשימה, אך נתקלים בביקוש מועט אליהם.

בעיה שנייה במיחזור צמיגים: תחרות כלכלית עם גורמים זרים

החברות אשר מתעסקות עם מיחזור צמיגים נאלצות להתמודד גם עם קשיים כלכליים, הנובעים מהתחרות הרבה עם מדינות זרות בכל הקשור לצמיגים ולגומי. בישראל קיים ייבוא נרחב של צמיגים ממדינות אחרות, אשר מוכרות צמיגים גרוסים במחירים נמוכים.

הייבוא של הצמיגים מגדיל עוד יותר את הקושי של הגורמים הממחזרים למצוא ביקוש לצמיגים בארץ. אמנם קיים ייצוא מסוים של צמיגים למדינות שמעבר לים, אבל ייצוא זה אינו מספיק ולא מקנה רווח כלכלי כלשהו לחברות הממחזרות.

המפתח לפיתרון הבעיות מצוי בראש ובראשונה בהגברת המודעות

כיצד ניתן להתמודד עם הבעיות הכרוכות במיחזור צמיגים? ישנם כמה פיתרונות. הראשון הוא עזרה של המדינה למפעלים השונים, בהגברת המודעות לשימושים האפשריים בצמיגים הממוחזרים.

הצעות נוספות מדברות על כך שאחוז מסוים של פרויקטים בנושא תשתית שנעשים על ידי המדינה- יהיה חייב בשימוש בחומרים ממוחזרים בכלל, ובצמיגים בפרט. מלבד אלה, נבדקים גם שימושים נוספים שניתן לבצע בצמיגים ובגומי, למשל בכל הנוגע לתעשיית ייצור האספלט.

התקווה היא שהפיתרונות הללו יהפכו למעשיים יותר ויותר עם הזמן, ויאפשרו את מיחזור הצמיגים, שכה חשוב לסביבה.

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

בעיות במיחזור צמיגים

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »

צפון -שרון

מרכז-דרום

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!