מקורות אנרגיה מתחדשת

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

אנרגיה מתחדשת היא שימוש בתהליכים טבעיים של הטבע ולקיחת האנרגיה הנצורה בהם בצורה שאינה מתכלה. ההבדל העיקרי הוא ששימוש באנרגיה מתכלה כגון נפט, פחם, גז טבעי ועוד זהו שימוש באנרגיה מתכלה כלומר החומר ממנו לוקחים את האנרגיה הולך ונעלם מכדור הארץ. לעומת זאת כאשר משתמשים באנרגיה מתחדשת זהו חומר שאינו מתכלה לעולם. ניתן להשתמש בו ללא הגבלה או פגיעה במשאבי הטבע.

אנרגיה מתחדשת היא שימוש מושכל בקרינת השמש, הרוח, המים ומקורות אנרגיה נוספים אשר אינם מתכלים ואינם גורמים לזיהום אוויר או מצריכים פינוי פסולת רעילה. שימוש באנרגיה מתחדשת זהו שימוש חכם לאורך זמן ומגן על הסביבה וכדור הארץ. מדענים בכל העולם חוקרים ומנסים לשכלל ולמצוא שיטות חדשות להפקת אנרגיה מתחדשת.

הדלק – מקור אנרגיה הולך ונעלם

בשל הגידול באוכלוסיה ובפעילות הכלכלית מאז המהפכה התעשייתית השימוש בדלק מאובנים הולך וגדל. מאחר וזהו חומר מתכלה הרזרבות של הדלק הולכות ונגמרות ובהתאם לכך מחירי הדלק עולים בצורה דרסטית. נוסף לכך ככל שחופרים יותר לעומק על מנת  למצוא נפט כך איכותו פוחתת. מאחר והדלק זוהי אנרגיה שהולכת ומתכלה נהיית עלייה במחירי הדלק שעלולה ליצור אינפלציה, בעיות חברתיות ואף מלחמות כלכליות בין מדינות.

זו הסיבה שחשוב לחפש ולמצוא מקורות אנרגיה חלופיים. אנרגיה מתחדשת זהו פתרון מושלם משום שהוא שימושי לבני האדם ואינו נגמר לעולם. מציאת מקור אנרגיה חלופי עיקרי לדלק זהו עניין של זמן. כבר היום יש מדינות, בעיקר באירופה שאינן זקוקות לדלק כלל ומשתמשות באנרגיית מים, רוח ואנרגיה גרעינית כמקורות חלופיים.

קרינת השמש – אנרגיה סולארית

אנרגיה שמקורה מהשמש, זמינה בשפע וללא הגבלה. כיום ישנו קושי טכנולוגי באופן השימוש והניצול באנרגיה זו. מדינת ישראל הינה אחת המדינות העיקריות שעוסקות במחקר באנרגיה סולארית. מכונים שונים כגון 'המכון לחקר האנרגיה הסולארית' בשדה בוקר מנסים לראות האם השמש יכולה להיות מקור לאנרגיה חלופית.

כיום ישנו שימוש באנרגיה הסולארית לדודי שמש ולתא פוטו – וולטאי, מתקן המאפשר המרת אנרגית השמש בחשמל. כיום טכנולוגית הייצור שלו הינה יקרה מאוד ולכן השימוש בו הינו מוגבל. רעיון נוסף הינו טורבינה סולארית שמאפשרת הפקת חשמל באמצעות המרת אנרגית השמש לקיטור. זוהי השיטה הבטוחה ביותר להפקת חשמל  וכבר היום יש מספר חברות בארץ העוסקות בפיתוח רעיון זה.

אנרגית הרוח

שימוש באנרגיית הרוח על מנת ליצור מדחפים הנעים ומפיקים חשמל. ישנה סכנה בפגיעה בציפורים בשל מהירות תנועת הטורבינות של הרוח אך כיום ישנם טורבינות רוח רבות שמהירות הסיבוב בהם איטית יותר. בישראל ישנו שימוש באנרגיה זו בצורה מועטה, בעיקר בשל העובדה שזו מדינה שציפורים רבות חולפות על פניה בשנה והן בשל הוצאות כלכליות נוספות. טורבינת רוח מודרנית מאפשר שימוש נכון של אנרגיה מתחדשת כמו אנרגית הרוח כשבאמצעותה ניתן להפיק חשמל לכ – 2000  בתים פרטיים.

אנרגית מים

מחזור המים בטבע אוצר בחובו אנרגיה מרובה. ניתן לנצל את הים, האוקיינוסים, זרימת הנהרות והמפלים ליצירת חשמל באמצעות תחנות כוח הידרואלקטריות. המים הזורמים מניעים מדחפים שממירים את האנרגיה הקינטית לאנרגית חשמל. ניתן להשתמש באנרגית ים בעיקר במדינות עם נהרות גדולים ומקורות מים רבים. אך כבר היום מנסים לשכלל ולמצוא שיטות להפקת אנרגית חשמל מזרמי מי הים.

אנרגיה מתחדשת – ניתן ללמוד זאת

כיום קיימים קורסי הכשרה שונים המלמדים כיצד ניתן להפיק אנרגיה מתחדשת, מהם העקרונות השונים, וכיצד ניתן להתייעל אנרגטית. בנוסף משלבים בקורסי הכשרה אלו בנייה ירוקה והתחשבות בסביבה. קורסי הכשרה אלו מאפשרים למעוניינים בכך להעמיק בעקרונות השימוש באנרגיה מתחדשת, ביתרונות והחסרונות של השימוש בהם ובעיקר הבנה והסתכלות קדימה לעבר הפקת חשמל ואנרגיה ממקורות אנרגיה חלופיות.

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »

צפון -שרון

מרכז-דרום

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!