חירייה – פארק לאומי אריאל שרון

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר


"הר הזבל" חירייה שימש במשך שנים רבות כאתר הפסולת הרשמי של מדינת ישראל. כיום, שלוש עשרה שנים לאחר שהופסקו פעילויות השלכות הזבל באתר, קם הפארק הלאומי אריאל שרון.  פארק זה עתיד להיות הפארק העירוני הגדול ביותר בכל אזור המזרח התיכון.

פארק לאומי אריאל שרון קרוי גם בשם "פארק איילון" בשל קרבתו אל נחל איילון. מטרת הקמתו של הפארק היא להוות מעין דלת כניסה ירוקה ורעננה לישראל כולה, בפני העולם, וליצור רצף של שטחים ומרחבים פתוחים בין הים התיכון, אזור גוש דן, שדה התעופה בן גוריון והעיר הבירה – ירושלים.

באתר חירייה קיים, זה מכבר, מרכז למיחזור פסולת, וכעת עם הקמת הפארק הגדול, התכנית היא לשקם את האתר, לפתח פארק חדש של מיחזור אשפה ולטפל בזיהום הנחלים אשר נמצאים סביב – נחל איילון ונחל שפירים. אתר חירייה – "הר הזבל" – היווה במשך עשרות בשנים את "פח האשפה" של ערי הסביבה, התנשא לגובה רב ונראה למרחוק. כיום, פארק אריאל שרון גורם להפיכתו של האתר ל"חלון הראווה" של אזור גוש דן ושל מדינת ישראל כולה, באמצעות יופיו, גודלו וצבעו הירוק.

מה כולל פארק אריאל שרון?

אנשים אשר מבקרים בפארק זוכים ליהנות משטחים פתוחים ורחבי ידיים, משדות גדולים, מאגמים, מנחלים וממגוון רחב מאוד של פעילויות פנאי. בצדו המזרחי של הפארק נמצא "הר הזבל"- חירייה, שהיה עד לא מזמן מפגע סביבתי של ממש, וכעת נמצא בתהליכי שיקום למען יהפוך לנכס לאומי של מדינת ישראל ולתצוגה לשם גאווה.

פרט לאטרקצויות שצוינו למעלה, כולל הפארק שטח של כ- 3,000 דונם פתוחים אשר נועדו למטרות פנאי ונופש. שבילי הליכה ושבילי אופניים נמצאים למען הציבור הרחב אשר מגיע אל הפארק (מגוש דן בפרט ומהמדינה כולה בכלל), לשם בילוי והנאה. כמו כן ישנו גם מוקד תצפית על האזור כולו.

בנוסף, חלק משטחו של פארק לאומי אריאל שרון משמש לאזור "פשט הצפה" של נחל איילון אשר נמצא בסמוך. אזור זה נועד כדי למנוע שיטפונות שעלולים להיווצר בערים הסמוכות למחוז תל אביב, וגם לעיר תל אביב עצמה, אשר כולן יחד נמצאות למרגלותיו של הנחל.

מטרות הקמתו של הפארק הלאומי אריאל שרון

  • הפארק הוקם במטרה לשמש "ריאה ירוקה" באזור מגורים צפוף מאוד, על מנת לדאוג לרווחתם ולהנאתם של תושבי העיר תל אביב וערי הסביבה.
  • הפרק נועד כדי לשקם את נחל איילון ואת נחל שפירים, אשר נמצאים בקרבתו, ולשמור על שטח "פשט הצפה" שמטרתו לעזור במציאת פתרונות לבעיית הצפתם של נתיבי איילון ושל שכונות בדרום תל אביב, אשר סובלות מהצפות רבות בחורפים גשומים.
  • הקמתו של הפארק נועדה במטרה לשקם את אתר הפסולת חירייה, הנמצא במקום, ולהפוך אותו למוקד תצפית על אזור גוש דן והסביבה, ולהפוך אותו לירוק ונעים לעין.
  • בשטחו של הפארק ישנן פעילויות פנאי, ישנם אגמים קטנים, נחלים, שבילי הליכה ושבילי אופניים, ומתקני ספורט אשר נועדו לרווחתם של התושבים, המבקרים במקום. כל הדברים הללו יוצרים עבור האנשים מוקד של נופש ושל הנאה.

היכן ממוקם הפארק הלאומי אריאל שרון?

הפארק משתרע על פני שטח גדול מאוד, כאשר הוא תחום בגבולות מארבעה כיוונים:

בצפון הפארק נמצאים הפארק הלאומי רמת גן והשכונות הדרומיות של תל אביב. בדרום הפארק נמצאות הערים חולון ואזור. במזרח הפארק נמצא כביש אוטוסטרדה מספר 4. במערב הפארק נמצאות "דרך חיל השריון"- בעיר תל אביב ו"שדרות לוי אשכול"- בעיר חולון.