כיצד לפנות דירה תוך שמירה על איכות הסביבה?

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

כיצד לפנות דירה תוך שמירה על איכות הסביבה?מעבר דירה כרוך בתהליך ארוך של מיון חפצים ורהיטים, וזריקה של חפצים ורהיטים רבים שבני הבית אינם זקוקים להם עוד.

במשך שנים נהגו בעלי בתים שעברו דירה להשליך את הציוד המיותר בצורה לא מבוקרת לאשפה או אף לרחוב. הציוד הפך לפסולת, ולמטרד וזיהום סביבתי. בשנים האחרונות, ככל שגוברת המודעות לצורך בשמירה על איכות הסביבה, מבקשים יותר ויותר אנשים למצוא פתרונות "ירוקים" לציוד המיותר.

ציוד מיותר לאחר פינוי דירה

כאשר עוברים דירה מגלים כי במשך שנים נצבר ציוד וריהוט רב אשר אין בו עוד צורך. מעבר דירה הוא ההזדמנות להיפטר מהציוד המיותר. באילו מוצרים מדובר?

  • בגדים ישנים.
  • ספרים שמעלים אבק על המדף.
  • מוצרי חשמל ואלקטרוניקה שעבר זמנם.
  • עיתונים ישנים.
  • צעצועים ששימשו את הילדים כשהיו קטנים ואין בהם עוד כל שימוש.
  • רהיטים שלא יהיה בהם צורך בדיור החדש, או שהתבלו ובני הבית מעוניינים לרכוש חדשים.
  • כלי מטבח ישנים.
  • כלי פלסטיק שאין בהם שימוש.

עולה השאלה, מה לעשות עם כל הציוד המיותר הזה?

הנזק הסביבתי שגורם ציוד מיותר שנזרק לאשפה באופן רגיל

כיום ידוע כי פסולת מכל סוג שהוא מזהמת את הסביבה.

מוצרי פלסטיק ואלקטרוניקה – אינם מתכלים במשך שנים רבות (מדובר על עשרות שנים ואף יותר). במהלך השנים הללו הם יהפכו לפסולת, אשר בחלק מהמקרים אף עשויה לחלחל לקרקע ולזהם אותה ואת המים.

מוצרי נייר ופלסטיק – מוצרי נייר ופלסטיק שנזרקים לאשפה מזהמים את הסביבה. אולם מעבר לכך, מוצרים אלה ניתנים למחזור. במידה וממחזרים חומרים אלה גם שומרים על הניקיון וגם שומרים על איכות הסביבה בכך שלא נכרתים עוד עצים לייצור עוד נייר, ונחסך זיהום סביבתי בייצור של עוד ועוד פלסטיק.

מוצרי טקסטיל – מוצרי טקסטיל מתכלים באיטיות. במידה והם נזרקים לאשפה הם מהווים פסולת ומטרד סביבתי. אולם במוצרי טכסטיל ניתן לעשות שימוש חוזר ובכך לשמור על איכות הסביבה.

מוצרים שאינם מתכלים – מוצרים שאינם מתכלים ולא ניתן לעשות בהם שימוש חוזר יש להטמין בקרקע בצורה מושכלת, באתרי הטמנה מיוחדים אשר יימנעו גרימת נזק סביבתי.

כיצד לפנות ציוד וריהוט מיותר מדירה בצורה מושכלת?

פינוי דירה תוך הקפדה על שמירת איכות הסביבה היא חובה של כולנו. גם כשעוברים לדירה חדשה ונאה, רוצים לחיות בסביבה נקייה ואסתטית, ללא זיהום אוויר או זיהום סביבתי.

אחריות זו מונחת על כתפיו של כל אחד ואחד. פינוי דירה "ירוק" דורש השקעת זמן ומחשבה נוספים, מעבר לזמן שכבר מוקדש לנושא. מומלץ לנקוט בפעולות הבאות:

  • למיין את הזבל לפי חומרי גלם: מוצרי נייר, מוצרי פלסטיק, מוצרי עץ, מותרי מתכת וכדומה.
  • לברר כיצד ניתן להעביר כל חומר וחומר למחזור.
  • ישנם פריטים הניתנים לשימוש חוזר. מומלץ לבדוק האם ישנן חנויות יד שנייה שיהיו מוכנות לרכוש חלק מהפריטים, לבדוק בעמותות צדקה שונות אולי ניתן לתרום חלק מהפריטים, ובכך למנוע השלכתם לפח.
  • לגבי פריטים אותם לא ניתן למחזר או לתרום, יש לבדוק במשרדי איכות הסביבה המקומיים, היכן ניתן להטמין את המוצרים האלה בצורה שלא תזהם את הסביבה.

חברות מקצועיות העוסקות בפינוי דירות "ירוק"

אנשים רבים מעוניינים לארוז את דירתם בצורה שלא תזהם את הסביבה, אולם מטעמים של חוסר זמן נמנעים מכך לבסוף.

כדאי לדעת כי ישנן חברות מקצועיות אשר מתמחות בפינוי דירות ירוק (לדוגמא – אתר clearing). חלק מן החברות אינן לוקחות על כך תשלום נוסף. התשלום שלהן הוא הפריטים עצמם, אותם הם מעבירים למחזור, לצדקה ולמכירה ומכאן מרוויחים.

עם מעט תשומת לב ואכפתיות, פינוי דירה יכול להתבצע בדרך שתשמור על סביבה נקייה.