מיחזור מחסניות דיו וטונר

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר


ככל שחולפות השנים, המיחזור תופס מקום מרכזי במאמצים האקולוגיים שלנו. על רקע ההשלכות החמורות של זיהום הסביבה, מיחזור מחסניות דיו וטונרוהצורך שלנו להקטין את מימדי הפסולת שאנו יוצרים כמה שיותר, ברור שאין למעשה כל ברירה אחרת.

תחום שמקבל תשומת לב הולכת וגוברת בעולם כולו, ושקיים גם בישראל (גם אם עדיין במידה שאינה מספקת), הוא מיחזור של מחסניות דיו וטונרים. זהו הליך בעל יתרונות אקולוגיים וכלכליים לא מבוטלים, אותם נציג עבורכם במאמר הנוכחי.

כיצד מתבצע מיחזור מחסניות דיו וטונרים בפועל?

כשמדברים על מיחזור, רבים מעלים לנגד עיניהם תרחישים בהם המוצרים השונים מפורקים לחלקים ולחומרי הגלם הבסיסיים ביותר שלהם, תוך שימוש בשלל טכנולוגיות. זוהי לא בדיוק התמונה במקרה של מיחזור מחסניות דיו וטונרים, הליך שמבוסס יותר על שימוש מחודש במחסניות ובטונרים ולא על מיחזור שלהם במהות הבסיסית שלו.

העיקרון כאן פשוט להבנה בכל קנה מידה, אבל מצריך מומחיות של ממש בביצוע. ראשית, יש להעביר את המוצרים לגורמים אשר מתמחים במיחזור מחסניות דיו וטונרים, או לחלופין לחנויות אשר מעבירות אותם לגורמים כאלה. ההליך עצמו מבוסס על ריקון של המחסניות והטונרים מכל מה שיש בהם, תוך כדי תיקון של דברים במחסנית המצריכים שיתקנו אותם על מנת שניתן יהיה להשתמש בהם בשנית. לאחר מכן מתבצע הליך המילוי מחדש, שנעשה מטבע הדברים תוך בקרת איכות מחמירה. עם סיום הבדיקה של המוצר הוא מועבר מחדש לגורמים המשווקים אותו ונמכר שנית ללקוחות כמוצר מחודש.

ההיבט האקולוגי של המיחזור

לא צריך להיות מומחה לתחום כדי להבין מדוע המיחזור חשוב מאד למען השמירה על איכות הסביבה בה אנו חיים. המחסניות והטונרים עשויים בחלקם הגדול ממוצרים שאינם מתכלים, ולכן מזיקים לסביבה באלף ואחת דרכים: פלסטיק, קלקר, קרטון וכן הלאה. אם משליכים אותם כפסולת "רגילה" הרי שחוסר ההתכלות של המוצרים יביא לכך שהם יצטברו להם על גבי הקרקע, תוך כדי שהם פולטים לסביבה חומרים רעילים. התוצאה של כך היא פגיעה בסביבה והגדלת כמות הפסולת בעולם, שגם כך יוצאת משליטה בלא מעט מובנים.

עובדה נוספת היא שהשימוש המחודש במחסניות מונע את הצורך לייצר אותן מחדש, ובכך יש פלוסים אקולוגיים נוספים: לא נדרש להשתמש כאן בחומרי גלם שעלולים להיות יקרים וגם לא לבצע את הליך הייצור מאפס, הליך שכשלעצמו מזהם את הסביבה.

מיחזור מנקודת מבט כלכלית

אחת הסיבות שמדרבנות אנשים למחזר היא היתרונות הכלכליים של כך. אם מתבוננים על מיחזור מחסניות דיו וטונרים, אפשר להצביע על מספר נקודות חשובות. אם רוכשים בחנות מחסניות דיו וטונרים אשר מחודשים, להבדיל מחדשים, אפשר ליהנות מהנחות בגובה של כמה עשרות אחוזים עבור הרכישה. כשמתבוננים על כך לאורך זמן – כי הרי תמיד נדרש לרכוש מחסניות וטונרים מספר פעמים לפחות בשנה, אם לא יותר מכך – הרי שהחיסכון הכלכלי הופך למהותי יותר. לכן, עבור כל מי שמעוניין לחסוך בעלויות התחזוקה והשימוש במדפסת שלו, התבססות על מוצרים מחודשים היא יופי של דרך לעשות זאת.

החיסכון הכלכלי קיים גם עבור אלה שמחזיקים במחסניות ובטונרים קיימים ורוצים להעביר אותם לחנויות או לגורמים שמבצעים את המיחזור בפועל. היתרון הכלכלי של דרך פעולה זו הוא שעצם ההבאה של המחסניות הריקות לגורמים האלה מקנה זיכוי כספי, או לחלופין הנחה ברכישה של מחסניות חדשות או מחודשות. ממש כמו הפיקדון שמקבלים עבור מחזור בקבוקים מזכוכית – זוהי דרך לתרום לסביבה ולקבל על כך סכום כסף מסוים.

בהתחשב בכל אלה, לא תהיה זו תחזית פרועה מדי לטעון כי מרבית הסיכויים שמיחזור מוצרי הדיו יקבל חשיבות מכרעת עוד יותר בישראל בשנים הבאות.