Site icon פורטל מיחזור בישראל

יצירה בזכוכית – פעילות עם ילדים

חשוב לזכור כי כאשר אנו משליכים כלי מזכוכית לאשפה, הוא אולם עתיד להישבר לרסיסים, אך רסיסי זכוכית אלה כנראה שלעולם לא יתפרקו.
זכוכית לא מזהמת את הקרקע ומי התהום, אך היא תופסת נפח בלתי מתכלה באשפה שאנו משליכים. כיום ניתן לבצע מיחזור זכוכית לצורך מילוי מחדש וזאת אפילו בתמורה של 25 אגורות לבקבוק. אולם, פתרון זה אינו עובד עם כלי זכוכית נוספים ולעיתים, בשל עצלות בעיקר, אינו עובד עם בקבוקי הזכוכית שנערמים בביתנו.

להלן מספר הצעות מעניינות למיחזור כלי זכוכית שבהם יוכלו לקחת חלק הקטנטנים:

קונצרט בקבוקים

אוספים בקבוקי זכוכית, מומלץ שיהיו לפחות שמונה כמספר התווים, אך כל המרבה הרי זה משובח. ממלאים את הבקבוקים במים, כל אחד בגובה שונה. לבעלי אוזן מוזיקלית, ניתן יהיה ליצור את סולם התווים במדויק ואם לא ניתן להקיש על הבקבוקים בכלי הקשה שונים (מזלגות, כפות פלסטיק, קיסמים וכו') וליצור קונצרט.

מילוי חול צבעוני

אוספים חול מהים ומחלקים לקבוצות, על כל קבוצה מטפטפים 4-5 טיפות צבע מאכל ומערבבים היטב. כשהצבע מתפשט לכל הגרגירים בוחרים בקבוק זכוכית שקוף וממלאים אותו בשכבות חול צבעוניות.

מילוי קטניות בבקבוק

ניתן למלא בקבוקים שקופים בשכבות של קטניות שונות: עדשים ירוקות או אדומות, חומוס, אפונה, אורז, גרעיני תירס וכו'. לחלופין אפשר למלא בקבוקים במילוי של זיתים, פלפלים, פרוסות לימון או תפוז וכו' ומעל הכל למזוג שמן זית לשימור.

בקבוק מפוסל

ניתן לצפות בקבוק זכוכית בשכבת דס אחידה, מעליה ניתן להרכיב תוספות שונות. כשהדס מתייבש ניתן לצבוע או לצייר בצבעי גואש. הבקבוקים יכולים להפוך ל: פרצוף, פרח, עץ וכו'.

צנצנת עוגיות מעוצבת

לוקחים צנצנת זכוכית שהפתח שלה מספיק גדול להכניס אליו יד בקלות. לוקחים טפט (נייר שצידו האחד דביק) וגוזרים אותו בכל צורה שנראית לכם (ציפור, כוכב, לב וכו'). מדביקים את הטפט על הצנצנת ועוברים על קצוות הצורה עם טוליפ (כך נוודא שהטפט לא יתקלף מעל פני הצנצנת). כותבים על גבי הצנצנת באמצעות הטוליפ "עוגיות" ומחכים לייבוש. ניתן ליצור צנצנות לפסטה, דגני בוקר וכו'.

צנצנת דבש בצורת דבורה

לוקחים צנצנת ריקה של גרבר, משרים במים חמים ומורידים את התווית. לאחר הייבוש לוקחים איזולירבנד בצבע שחור ואיזולירבנד בצבע צהוב ומלפפים על הצנצנת סיבוב שחור, סיבוב צהוב- כך יוצרים את בטן הדבורה. על פקק הצנצנת מדביקים באמצעות דבק פלסטי חצי עיגול קלקר צבוע גואש שחור. על העיגול נועצים מחושים צהובים העשויים ממנקי מקטורות, מדביקים עיניים זזות ומציירים חיוך עם טוליפ אדום. כך קיבלנו צנצנת דבש בצורת דבורה.

כד פרחים מעוצב

לוקחים צנצנת עמוקה ומתאימים לה פיסת בד מרובעת בגודל המתאים לכיסויה. מניחים את הצנצנת במרכז הבד ומושכים אותו כלפי מעלה. את הבד קושרים על גבי הצנצנת בקש או בסרט צבעוני. את הקצוות המיותרים גוזרים עד לגובה הצנצנת. ניתן לקשט באמצעות טוליפים והדבקת אבנים.

בית לנר

לוקחים צנצנת בעלת בסיס רחב. את הצנצנת ניתן לצבוע בצבעי זכוכית מיוחדים או להדביק טפט צבעוני-שקוף. מכניסים לתוך הצנצנת נר אשר יאיר את החדר באור צבעוני.

פסיפס

כאשר עובדים בשברי זכוכית יש לנקוט במשנה זהירות! לוקחים לוח עץ או קרטון ומציירים ציור בקווים פשוטים (לב, כוכב, עץ, פרפר וכו'). מורחים דבק על גבי הציור ומדביקים עליו שברי זכוכית צבעוניים ליצירת פסיפס צבעוני ומשגע.

לקריאה נוספת: תהליך מיחזור זכוכית.

Exit mobile version