מיחזור פסולת אלקטרונית– מהי פסולת אלקטרונית, ולמה עושים מיחזור?

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

מיחזור פסולת אלקטרוניתמיחזור פסולת אלקטרונית העידן הנוכחי הוא עידן טכנולוגי של ממש

אנחנו חיים בעידן מאוד טכנולוגי. עידן שבו החדשנות, הטכנולוגיה, והדיגיטל, מתחדשים כמעט בכל יום, וחידושים טכנולוגיים רבים מצטרפים אלינו מחודש לחודש. למעשה, בשנים האחרונות הרמה הטכנולוגית בעולם ביצעה קפיצת מדרגה של בערך פי שלושה, זאת כאשר מדובר על קפיצת מדרגה גם מבחינת הרמה הטכנולוגית, והחדשנות אשר מתקדמת מיום ליום, אך גם מבחינת הנפוצות של הטכנולוגיה, והעובדה שמדובר בדבר פשוט וזול יותר משנה לשנה. תחשבו על זה ככה –  בבתים של פעם הייתה טלוויזיה אחת בלבד, ששימשה את כל דיירי הבית, אך כיום, נוכל למצוא בכל בית מספר רב של טלוויזיות, לעתים אפילו בכל חדר מגורים. ושלא נדבר על האפשרויות המגוונות שאפשר לעשות עם כל טלוויזיה כיום, זאת כאשר אם בעבר היה ניתן רק לצפות בכבלים, היום הטלוויזיות הפכו להיות חכמות של ממש, וניתן לעשות בהן שימושים רבים ומגוונים.

מיחזור פסולת אלקטרונית הקידמה וההתקדמות הטכנולוגית יוצרים בעיה חדשה בדמותה של פסולת אלקטרונית רבה

כפי שהבנו מהשורות הקודמות, העידן של היום מתקדם בצורה מהירה מבחינה טכנולוגית, וההשפעות של העובדה הזאת הן רבות ומגוונות. לא רק מדובר על הגדלת כמות הטלוויזיות בבית בכל בית ובכל מקום בעולם יש כיום יותר טלפונים, יותר מכשירי חשמל לבית, מדיח, מייבש, ועוד רבים. התנורים כיום יותר גדולים ויותר חזקים, המקררים גם כן, ובסופו של דבר אין שום דבר כמעט בעולם כיום שלא מתבצע בצורה אלקטרונית כזאת או אחרת. וכאשר מדובר על מוצרים דיגיטליים, כמובן שלמוצרים דיגיטליים אין תוחלת חיים בלתי נגמרת, ובסופו של דבר מוצרים אלקטרוניים ודיגיטליים שמתקלקלים או נהרסים, הופכים להיות בסופו של דבר פסולת אלקטרונית. מעבר לכך, הנגישות והפופולאריות של מוצרים אלקטרוניים ודיגיטליים כיום, גרמו לכך שהתחלופה של מוצרי החשמל היא הרבה יותר מהירה כיום כיום נהוג להחליף טלפון כמעט כל שנה, טלוויזיות חדשות נוספות לכל בית במהירות מסחררת, הקצב הממוצע של החלפת כלי רכב בבית בישראל רק הולך וגדל, וכמובן שגם לכך, ישנה השפעה גדולה וחריגה על גדילתה של הפסולת האלקטרונית בעולם שלנו.

ובסופו של דבר, לאן הפסולת האלקטרונית בעולם מגיעה ומה עולה בגורל שלה? הפסולת האלקטרונית מגיעה בדומה לפסולת בתצורות אחרות שאנחנו מכירים לאתרי הזבל השונים בארץ ובעולם. עלינו לזכור שזבל אלקטרוני לא מתכלה כל כך מהר, ולעתים מדובר על זבל שישאר למשך שנים בעולם, גם אחרי שמי שהשתמש באותו מוצר אלקטרוני, יחלוף מן העולם.

מיחזור פסולת אלקטרונית מהי בכלל פסולת אלקטרונית על פי הגדרה?

על פי הגדרה, פסולת אלקטרונית היא כל ציוד אלקטרוני או חשמלי, אשר מאופיין בכל שעובר או זורם בו מתח חשמלי, זאת כאשר מי שהחזיק באותו הציוד האלקטרוני או החשמלי, החליט להיפתר מאותו הציוד, ולהשליך אותו לפח. כמובן שמעבר להגדרה הפשוטה יחסית הזאת, מדובר על תחום רחב כפיים, אשר ניתן להגדירו ולחלק אותו לסוגים שונים ומגוונים של פסולת אלקטרונית, זאת כאשר לכל סוג כזה של פסולת אלקטרונית ישנה השפעה רבה וגדולה על העולם. על פי מחקרים רבים, ניכר כי במדינת ישראל ישנה צמיחה ועלייה בקצב ייצור פסולת אלקטרונית כיום, זאת כאשר העלייה מוערכת בעלייה של כחמישה אחוזים בכל שנה, מספר גדול מימדים.

קראו עוד: תהליך המיחזור של פסולת אלקטרונית

מיחזור פסולת אלקטרונית מי אחראי על מיחזור הפסולת האלקטרונית במדינת ישראל כיום?

על פי החוק הקיים במדינת ישראל כיום, החוק מפיל את האחריות הבלעדית למחזור פסולת אלקטרונית בישראל בארץ כיום על היצרנים ועל היבואנים של מוצרי האלקטרוניקה והחשמל השונים. יתר על כן, החוק מציב יעדי מיחזור שונים, אשר מעמידים תנאי לכך שבתוך 7 שנים לערך, מדינת ישראל תגיע להיקף מיחזור של מחצית מהציוד האלקטרוני או הדיגיטלי שנמכרים בה בכל שנה. החובה של היצרנים למחזר את הציוד האלקטרוני שהם מייצרים, היא חובה אשר מיושמת על ידי גוף ייעודי אשר הוקם על ידי המשרד להגנת הסביבה במדינת ישראל, ותפקידו הינו לאגד בסופו של דבר את כלל הפסולת האלקטרונית במדינת ישראל, ולהעבירה למיחזור או לטיפול סביבתי.

מדוע אסור להשליך פסולת אלקטרונית לפח האשפה הרגילמדוע אסור להשליך פסולת אלקטרונית לפח האשפה הרגיל?

חשוב להבין! פסולת אלקטרונית היא פסולת מזהמת ואפילו נחשבת למסוכנת. יש חשיבות מאוד רבה ליישם את הנאמר בכתבה, שכן במידה והפסולת הזו מגיע למשרפות ולכל מיני מזבלות ציבוריות הממוקמות בשטח שהוא פתוח, המתכות הכבדות אותן הפסולת האלקטרונית מכיל כמו ניקל, עופרת וכספית, יכולות לעבור לקרקע ובעצם לזהם אותה. חשוב לדעת כי במדינת ישראל מייצרים למעלה מ-140 טונות של פסולת אלקטרונית והיא אחראית על אחוז גבוה מכלל הרעלים המסוכנים והרעילים ביותר. חיסרון נוסף ומהותי שבהשלכת פסולת אלקטרונית לפח היא בכח שמכשירי חשמל כמו טלוויזיות, מייבשי כביסה, מכונות כביסה ומקררים, תופסים המןו מקום

האם ניתן למחזר פסולת אלקטרונית?

בהחלט כן. ממש כמו ענף הרכבים, בו גורטים מאות רכבים בשנה ועושים שימוש בשנית בחלקי החילוף של רכבים במטרה להתקין אותם ברכבים אחרים, ככה אפשר לעשות שימוש בחלקי חילוף של מוצרי חשמל מסוגים שונים ולהשתמש בהם שוב. יש לפסולת הזו פוטנציאל מאוד גבוה ואפשר לנצל אותה הרבה יותר ממה שאנחנו מנצלים

יש לי פסולת אלקטרונית – מה אני צריך לעשות?

בעיקרון יש כמה אפשרויות. אפשרות אחת היא להחזיר את המוצר החשמל לבית העסק ממנו רכשתם אותו. על פי החוק במדינת ישראל, בתי עסק אשר מוכרים מכשירים אלקטרוניים מחוייבים לקבל אותם למיחזור. עוד דבר שאפשר לעשות הוא לבדוק איפה באזור המגורים שלכם איפה ממוקם מתקן עירוני המתאים לאיסוף פסולת עליו יהיה כתוב מכשירי חשמל לכאן“.  

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מיחזור פסולת אלקטרונית

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »

צפון -שרון

מרכז-דרום

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!