מיחזור גלילי נייר טואלט

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

כיום, כאשר המודעות הסביבתית והצרכנית גבוהה יותר ויש עוד ועוד אנשים המבינים את ההשלכות של הטמנת כמויות אדירות של פסולת, שימוש לא מושכל במשאבים, ייצור מזהם ולא סביבתי וכן הלאה, ניתן לרכוש מוצרים רבים אשר מיוצרים מחומרים ממוחזרים או שניתן למחזר אותם לשימוש אחר. כך, ניתן כיום בלי בעיות ובאופן נגיש מאוד לרכוש נייר טואלט המיוצר מחומרים ממוחזרים ותוך כמה שפחות פגיעה בסביבה בייצור ובפסולת הנוצרת. אז כמובן שאין שום כוונה להטיף למיחזור של נייר טואלט עצמו, אך את גלילי הקרטון שמגיעים איתו בהחלט אפשר ורצוי למחזר.

מיחזור תעשייתי של גליל נייר טואלט

כאשר דנים על מיחזור גלילי נייר טואלט אז ראשית יש לבחון את האפשרות של מיחזור תעשייתי של תוצר לוואי זה.  הכוונה היא לכך שאנו בתור צרכנים משליכים את הגלילים למקומם המתאים באזורי המיחזור והפסולת, כך שהם מועברים אחר כבוד לעיבוד ושימוש חוזר כלשהו. גלילי נייר טואלט הם הרי בפועל גלילים דקים וחלולים מקרטון – יישום מסוים של נייר. כך שבקלות רבה ניתן למחזר אותם כפי שממחזרים קרטון וניירות (שני תהליכים שונים, אך בעלי קרבה מסוימת). בישראל בהחלט מבוצע בפועל מיחזור גלילי נייר טואלט באופן תעשייתי, יחד עם הניירות המושלכים למיכלי מיחזור הנייר הפזורים בכל הארץ.

בגלל שמדובר על קרטון דק מאוד, אנו יכולים למעשה להשליך את הגלילים הריקים למיכלי איסוף הנייר למיחזור, כך הם מועברים אחר כבוד למפעל המיחזור, נגרסים ועוברים עיבוד היוצר חומר גלם לייצור קרטונים ושאר מוצרי נייר ממוחזר. כמו כן, בהיקפים קטנים גלילי נייר הטואלט יכולים גם להיכלל בתהליך העיבוד והמיחזור של קרטון עצמו. זוהי למעשה הצורה הבסיסית של מיחזור גלילי נייר טואלט – כאשר הנושאים שנדון בהם מיד הם שימוש חוזר בגלילים ולא בדיוק מיחזור שבו משתמשים במוצר, מעבדים אותו ויוצרים חומר גלם חדש.

שימוש חוזר בגלילי נייר טואלט – יצירה

פיתרון פופולארי והגיוני מאוד של מיחזור גלילי נייר טואלט הוא להפוך את הגלילים לפעילות יצירה עם הילדים. זהו מוצר המאפשר אינספור יישומים יצירתיים שונים ועשירים, החל מפעילויות פשוטות ביותר ועד יצירות אמנות של ממש. הנה כמה דוגמאות לפעילויות יצירה אפשרויות העושות שימוש חוזר בגלילי נייר טואלט:

  • יצירת משקפת מגלילי נייר טואלט – פשוט מחברים שני גלילים יחד, יצירה קלאסית שתמיד נשארת פופולארית.
  • פרחים – חותכים גלילי נייר טואלט לרוחב כך שנוצרות רצועות דקות, כעת מקפלים  את הגליל הקטן ליצירת "עלה כותרת", מדביקים יחד ליצירת פרח מקסים, ניתן לחבר כמה פרחים יחד ועוד אפשרויות יצירתיות.
  • מתקני אחסון – להדביק יחד גלילי קרטון, אפשר לצבוע ולקשט אותם, כך נוצרים מתקני אחסון לכלי כתיבה וכן הלאה.
  • גזירות כיד הדמיון הטובה – יש אינספור יישומים שניתן לבצע עם גזירת גלילי נייר הטואלט, הדבקות וחיבור יחד.
  • בובות קטנות – ניתן להכין בובות קטנות וחמודות בעזרת גלילי נייר טואלט – צובעים, מקשטים, מדביקים תוספות כמו גפיים, כנפיים וכיוצא באלו בהתאם לדמות המבוקשת (דבורה היא בחירה נפוצה למשל).
  • עץ – חורצים שני חריצים בראש גליל הקרטון, גוזרים קרטון אחר או בריסטול בצורת העלים של עץ מחברים בחריצים.

בנוסף, יש עוד אפשרויות רבות ומגוונות מאוד של שימוש חוזר בגלילי נייר טואלט ובעיקר יישומי יצירה. יש אנשים המשתמשים בגלילים הקרטון הללו כחומר חיפוי לגינה או כחומר יבש לקומפוסט (לאחר חיתוך מסוים בדר"כ). כמו כן, אם אין לכם עוד רעיונות ליצירה עם הילדים או שימוש חוזר אחר, בתור פיתרון של מיחזור גלילי נייר טואלט תוכלו תמיד "לתרום" את הגלילים לגן הילדים הקרוב אליכם ושם בוודאי ידעו איך ליצור בעזרתם משהו נחמד.