חקלאות ביו-דינאמית

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

חקלאות ביודינמית הינה שיטה חקלאית לגידול גידולים המתבססת על שאיפה לאיזון ושיוויון בין האלמנטים השונים המעורבים במלאכה זו.

האיזון שנעשה בין כל האלמנטים המעורבים בקיומה של חווה חלקאית שלמה: התאמת גידולים חקלאיים לתנאי האיזור (סוג קרקע, אקלים, זמינות מים, עונות השנה), הקפדה על מחזור מכלול האלמנטים, המנעות מזיהום סביבתי והימנעות מפגיעה בחי.

ייחוד נוסף של שיטה זו הוא מתן דגש על תנועה של גרמי השמים השונים ומיקומם והשפעתם על תכנון של תהליכי זריעה, השקיה, גיזום וקטיף.

היכן הכל התחיל?

ראשיתה של השיטה היא בשנת 1924, שנה בה החלה התדרדרות באיכות היבול ונפוצו מחלות בקר רבות. החקלאים חשו כי המהפכה התעשייתית גורמת לאדמה לאבד מחיותה. במקביל רבו הזיהומים וחלו שינויים אלימים במזג האוויר.

רודולף שטיינר, מייסד תורת האנתרופוסופיה  אמר באותה העת כי החקלאות, הושפעה מן העולם החומרי ודבר זה יוצר סתירה גמורה למטרתה הראשונית לספק את צרכיו של האדם. בנוסף קשר שטיינר את מרכיבי הסביבה השונים עם השפעת כוכבי הלכת.

טענתו העיקרית היתה כי החקלאות הינה מעגל סגור שלם ומאוזן, ואילו האדם מפריע לרצף שלו: רקבוביות בקרקע כמזון לצמחים, הצמחים כמזון לבעלי החי והפיכתם של בעלי החיים לרקבוביות חזרה.

החלקאות הביו דינאמית הינה למעשה חזרה אל החקלאות המסורתית, כיוון ששיטות החקלאות המסורתית מתבססות על אינסטינקטים טבעיים שנבנו במשך שנים רבות. חקלאות ביו-דינמית כוללת מיחזור של כמה שיותר מהתוצרים של ענפי החקלאות ושימוש בהם בתחומים אחרים.

חקלאות ביו-דינאמית מעשית

החלק המעשי בחקלאות הביודינמית נובע מראייה של המשק כולו כשלם ומאוזן: עצי פרי, ירקות, מרעה ובעלי חיים במספר ויחס שמביאים לאיזון: מספיק מזון צמחי לבע"ח, מספיק קומפוסט לצמחים מהפרשות בע"ח, שימוש בדשנים מבוססים על תמציות צמחים, שילוב של צמחים המועילים זה לזה ועוד.

החווה הינה גוף אחד שלם שיכול לספק לעצמו את כל צרכיו: זרעים, חומרי הזנה, מזון לבעלי החיים וכן מתן מגוון בתי גידול למגוון ביולוגי רחב בסביבתה.

בתוך המבנה של החווה, יש מקום להתפתחות של מגוון בעלי חיים וגידולים חקלאים מגוונים ויצירת איזון הייחודי לכל חווה. כל חווה למעשה היא ייחודית כי בה מתקיים יחסי גומלין ייחודיים ושונים.

כחלק מן הרעיון, חווה שכזו דורשת קהילה אנושית אשר לוקחת חלק מן האיזון, דרך שימוש בתוצרת, קניה, עבודת אדמה וכו'.

תוצרת של חקלאות ביודינמית מבוקרת באמצעות ארגונים בינלאומיים לחקלאות ביו דינמית. כיום ישנן 26 מדינות בהם קיימים ארגונים אשר עורכים הכשרות, מארגנים כנסים ומבצעים מחקר בתחום.

חקלאות ביודינמית בישראל

בישראל, חווה מרכזית אחת המבוססת על חקלאות ביודינמית והיא הרדוף, אחת ממספר קהילות ירוקות בישראל.

הישוב נוסד ב-1982 והתבסס מים היווסדו על פעילות חקלאית ביודינאמית. כיום מעובדים בהרדוף "החווה" הביודינמית הגדולה בישראל כ-1000 דונם קרקע. 670 דונם המשמשים לגידול ירקות וגידולי מזון לבקר וכן 60 דונם המשמשים לכרם זיתים. 870 הדונם הנותרים משמשים כשטחי מרעה לבקר.

בכל שטחי הגידול נעשה שימוש בקמפוס הביודינמי מרפת הרדוף. ענף החקלאות כולל גידול ירקות טריים, גידול ירקות ותבלינים לצורך הפקת זרעים, גידול זיתים אורגניים לשוק, הכנת קמפוס לשדות החקלאיים וכן לשיווק חיצוני.

רפת הרדוף הינה רפת האורגנית הראשונה בארץ. הרפת נוסדה בשנת 1992 לאחר שמייסדי הרדוף צהרו ידע וניסיון בחקלאות אורגנית והחליטו לסוגר את המעגל ולהגיע לאיזון על פי תורת החקלאות הביו דינאמית. כיום מספקת הרפת מכסת חלב של 2.2 מיליון ליטר בשנה.

כיום מתנהלת הרדוף כאגודה חקלאית המכילה את הרפת, החקלאות ושוק הירקות כגוף אחד. משווקת את תוצרתה בכל הארץ ומצליחה להגשים בצורה מוצלחת ומרשימה את רעיון החקלאות הביו דינמית.

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »

צפון -שרון

מרכז-דרום

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!