ייעול צריכת חשמל ביתית

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר


למרות שעברנו לשעון חורף, החום הכבד אינו מרפה מאיתנו. בקיץ האחרון הדרישה למזגנים עלתה בקצב מסחרר וחברת החשמל הודיעה כל פעם על שיאים חדשים שנקבעו.

החשמל הפך להיות חלק חשוב וניכר בחיינו. כמעט כל פעולה יומיומית שלנו דורשת שימוש בו. מאז המצאת הנורה החשמלית במאה ה-19 עבר העולם באופן הדרגתי לשימוש נרחב במכשירים חשמליים שכוללים: בישול, משק בית, מחשוב, רפואה ובעצם כמעט כל מה שמקיף אותנו. עם התרחבות התלותיות בחשמל בא הזיהום שהוא גורם לו.

ייעול צריכת החשמל הביתית עשוי לחסוך לנו כסף רב, בנוסף ל"חיסכון" בזיהום אוויר כתוצאה משריפת דלקים מתכלים.

הפקת חשמל גורמת לזיהום

החשמל מופק ע"י נפט, פחם או גז. תהליך ייצור החשמל גורם לנזק גדול ובלתי הפיך לאוזון ולכדור הארץ. כיום עם התפתחות הידע וההבנה של כדור הארץ מתייחסים לפגיעה בו בכובד ראש ומחפשים דרכים להמעיט את הנזק ולנסות לתקן אותו עד כמה שאפשר.

כיום ישנם חברות ואגודות שמנסות למצוא פתרון חלופי לייצור חשמל. השיטה הנפוצה ביותר היא חשמל סולארי. אנרגיה זאת מנצלת את אנרגית השמש לייצור חשמל ומורידה את הצורך בנפט ובפחם. עצם העובדה שהשמש אינה מקור מתכלה לאנרגיה הופכת את החשמל הסולארי למקור אנרגיה מתחדשת.

ייעול בצריכת החשמל תלוי בראש ובראשונה בבית ובצרכן. אם כל אחד מאיתנו יחשוב פעמיים לפני הפעלת מכשיר חשמלי, יקנה מכשירים שצורכים פחות אנרגיה וישתדל לכבות את המכשיר עם סיום השימוש בו כל המצב יכול להיראות שונה.

עם עלייתם של מחירי הנפט בעולם והמגמה העולה וגוברת של איכות הסביבה הקצתה המדינה תקציב למסע פרסום נרחב שעוסק בהפחתת הצריכה האנרגטית.

דירוג אנרגטי נמוך ככל האפשר

כיום החברות שמייצרות מכשירים המופעלים על ידי חשמל מחויבות לספק לצרכן רשימה של הצריכה האנרגטית של המכשיר. רשימה זאת מחולקת על פי אותיות ה ABC. נתון זה מכניס לצרכן שיקול קנייה נוסף שהוא כמות החשמל שהמכשיר צורך לעומת מכשירים דומים של חברות שונות. כאשר הדירוג האנרגטי הטוב ביותר הוא A  שמעיד על מינימום צריכת חשמל וG  שמעיד על מקסימום צריכת חשמל.

כידוע ככל שהמדרג האנרגטי יותר טוב ככה עלות המכשיר יותר יקרה אך אם עושים השוואה לעומת התשלום על החשמל של אותו מכשיר מגלים שיוצאים מורווחים וגם תורמים לאיכות הסביבה.

הנורה היא המוצר החשמלי הפעיל ביותר בבית. רוב שעות היממה היא דולקת, דבר שמשמעותית מגדיל את צריכת החשמל הביתית. כיום ישנם נורות חסכוניות שמורידות את אחוז הצריכה האנרגטית בכ-80%.

לזרוק את ההרגלים הרעים לפח

בטלוויזיה, בפרסומות, בחדשות, ברדיו, באינטרנט ובשלטי החוצות מבקשים מאיתנו להיות צרכנים יותר נבונים של חשמל. לנסות עד כמה שאפשר להוריד את כמות הצריכה היומית שלנו ולשים לב לצריכה מיותרת שלו.

לכל אחד מאיתנו ישנם הרגלים שנקנו לו עם החיים וקשה לו מאוד לשנות אותם כמו: להשאיר אור דולק בשירותים, להשאיר את ממיר הטלוויזיה או המחשב דולק למשך הלילה ועוד אין ספור דוגמאות לחוסר יעילות חשמלית.

את כל זה אנחנו יכולים לשנות. לשים לב שברגע סיום השימוש במכשיר מסוים אנחנו מיד מכבים אותו, למשל, הפסקנו לראות טלוויזיה ועברנו למחשב אז מיד לכבות את הטלוויזיה ולא לחכות לזמן שהולכים לישון, ככה אנחנו גם נחסוך כסף וגם חשמל.

לאחרונה עם משבר המים בישראל הוכחנו שאנחנו בהחלט יכולים לחסוך ולשנות הרגלים קיימים. וכן נעשים מאמצים רבים להעלות למודעות את ייעול צריכת החשמל בארץ.

אז אם הכול תלוי בנו, וזה לא מזיק לנו או מפריע לנו בשגרת חיינו ואפילו בדרך זו אנחנו יכולים לחסוך כסף רב מה שנותר זה להיות מודעים לפעולות שלנו ולנסות אפילו קצת להיות צרכנים יותר נבונים ולשמור על העולם כי אין לנו מקום אחר לחיות בו.