שווקי החלפות בארץ

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

בתרבויות עתיקות לא היו בני האדם משתמשים בכסף והצורה בה היו משיגים את הנחוץ להם היתה דרך סחר חליפין, כלומר כל אחד היה תורם את מה שהוא לא צריך ומקבל תמורתו דבר זה או אחר מאחד הסוחרים לפי הצורך שלו. במשך שנים רבות היה העולם מתנהל בצורה זו, ואילו היום בעולם של תרבות הצריכה המושג סחר חליפין כבר אינו שמיש כמעט וכלל.

סחר חליפין במאה העשרים ואחת

במציאות המודרנית אנו רגילים לקנות מוצרים לאוו דווקא בגלל צורך ממשי בהם אלא כתוצאה מתרבות שמבוססת על כמות ומבחר. היום רבים מאיתנו מוציאים כספים על בגדים, מוצרי מזון, רהיטים ומגוון מוצרים אחרים. עם זאת הרעיון העומד מאחורי המושג 'סחר חליפין' אינו פחות שימושי היום מפעם ויש לו פוטנציאל לחסוך לנו כספים ובמקביל לשלב אותנו בפעילות חברתית, אקולוגית והומניטרית. שלא לדבר על כך שהוא יכול להזכיר לנו שלמרות שתמיד יש לנו הרגשה של חוסר, למעשה יש לנו מספיק בשביל לחלוק עם האחר את מה ששלנו.

שווקי החלפות בארץ כוללים כמה שווקים הנערכים בתדירויות שונות ומקומות שונים בארץ אך לכולם קו מנחה משותף. כל חפץ שאינו משרת אתכם יותר אך מצוי במצב שמור יכול לשמש אדם אחר. מתוך המוטו הזה נולד הרעיון שהלך והתפשט והיום רבים משווקי ההחלפות הארץ הפכו לאירועים רבי משתתפים בעלי הדים בכלי התקשורת ובפורומים הסביבתיים.

שוק ההחלפות בנהלל

שוק ההחלפות בנהלל הוא המפורסם מבין שווקי ההחלפות בארץ והוא ממוקם, כנגזר משמו, בחוות 'יש מאין' בנהלל. הכניסה לשוק איננה כרוכה בעלות לילדים עד גיל שמונה עשרה ומעל גיל זה כרוכה בתשלום עשרה שקלים לאדם.

השוק מתקיים בשבת האחרונה של כל חודש בין השעות עשר בבוקר ועד ארבע אחר הצהריים וכולל חפצים ממשפחות שונות המחולקים ומסודרים בקטגוריות נפרדות. כל אחד מוזמן להביא כל דבר שאין לו צורך בו עוד כל עוד הוא במצב טוב ושמיש וניתן למיחזור ולקחת את הנחוץ לו מהחפצים סביב. הסחר אינו מתבצע בצורת סחר חליפין קלאסית של חפץ כנגד חפץ. בכל אחד משווקי ההחלפות, בין אם בנהלל ובין אם בכל אחד מהמקומות האחרים בארץ, רשאי כל אדם לקחת את שמוצא חן בעיניו ללא תשלום ולהביא מלאי של חפצים למסירה לפי בחירתו אם בכלל.

בין החפצים בשוק החלפות תוכלו למצוא תכשיטים, ספרים, בגדים, רהיטים, צעצועים, ומה לא בעצם כשלאחר סגירת השוק מחולקים כל העודפים למוסדות צדקה נבחרים וכך לא 'מתבזבזים' אלא מובטח שישרתו מישהו בעתיד, בדומה למיחזור בגדים. מעבר לחפצים בשוק עצמו ניתן למצוא במקום גם דוכני מזון ושתיה, דוכנים המוכרים מלאכות יד מחומרים ממוחזרים ,דוכני  ירקות, פירות, ריבות וגידולים אורגניים שונים.

כלכלה סביבתית

יש לזכור שמעבר ליתרון הכלכלי הבולט בשווקי קח-תן יש להם ערך חברתי – תרבותי. מי שמזדמן לאיזור יוכל למצוא בו אנשים רבים שמוצאים באירוע הזדמנות להחליף רעיונות, לשבת עם חברים חדשים ולהעביר זמן איכות עם המשפחה בפעילויות יצירה במקום. שני הפרמטרים השלובים – זה הכלכלי עם זה החברתי- מהווים יחד את סוד ההצלחה של אירועים מסוג זה המכילים ערבוביה הרמונית של אנשים, ריחות, צבעים וחפצים.

שווקים רבים דוגמת שוק ההחלפות בנהלל מפוזרים ברחבי הארץ. בחיפה, תל אביב, רחובות, ירושלים, באר שבע, אילת וגם בקיבוצים ומושבים שונים מתקיימים שווקי החלפות כשחלקם ארעיים ומתקיימים בצורה ספונטנית אך רובם מתנהלים באופן קבוע ובתדירות חד חודשית. זוהי ההזדמנות שלכם להעניק לאחרים, להנות ממה שלהם יש להעניק לכם וכל זאת באווירה נעימה, חברתית והטרוגנית.

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »

צפון -שרון

מרכז-דרום

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!