תמי 4 – על החברה ותהליך סינון המים

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר


הציבור בישראל צורך כמויות גדולות של מים מטופלים, בין אם בצורת מים מינרליים ובין אם באמצעות מערכות ביתיות לסינון מים לשתיה, השנים האחרונות מראות שינוי מגמה מצריכה גדולה יותר של המים המינרליים למעבר לפיתרונות קבועים יותר כמו מיני-בר לסינון מים.

המעבר הוא מסיבות כלכליות, סביבתיות, נוחות וכן הלאה – אך המרוויחה העיקרית מתהליך זה בשנים אלו הייתה חברת תמי 4 שהיא כמעט שם גנרי למסנני מים ביתיים בפורמט מיני-בר מים.

פרטים על החברה

חברת תמי 4 החלה את דרכה התחום אחר לגמרי של ייצור חלקי פח וזיווד אלקטרוני, לאחר שנים של רכישות וכניסה לתחומים אחרים כגון ייצור מוצרים לקירור משקאות, החלה החברה (במקור של קיבוץ נתיב הל"ה) לפעול בתחום של טיהור מים באמצעות קרינת UV בשיתוף פעולה עם הטכניון – ששם המזכירה של הפקולטה הרלבנטית בטכניות היה תמי ועל שמה נקרא המיזם. משנת 1978 החברה פעלה בתחום של טיהור מים בפורמטים שונים של מוצרים, החל משנת 2000 הכיוון המרכזי היה ייצור של בר מים ביתי שיספק שירותי שסינון וטיהור מים לצרכן.

החברה הראתה נתונים מרשימים של צמיחה ומכירות רבות מאוד בישראל ובעולם כולו, בעיקר של מערכות טיהור מים ביתיות וללקוחות עסקיים. ביולי 2009 רכש תאגיד שטראוס את חברת תמי 4 והיא פועלת כיום תחת מותג העל שטראוס-מים. פעילות תמי 4 נשארה כפי שהייתה ובזכות הרכישה האסטרטגית בידי שטראוס היא מגדילה את כוחה ואת הפיתוח שלה בישראל ובעולם כולו. בישראל לחברה מעל 300,000 לקוחות עסקיים ופרטיים והנתונים ממשיכים לצמוח.

מוצרי תמי 4

חברת תמי 4 מציעה שלושה מסנני מים עיקריים בפורמט של בר מים שולחני, דגם ה-Classic הוותיק והפשוט, דגם Family הנפוץ ביותר ודגם Primo שהוא מעוצב יותר ובעל מראה מינימליסטי, כל הדגמים מגיעים בצבעים שונים ומציעים מים קרים וקרים שעברו סינון וטיהור בטכנולוגיות מתקדמות ומפני מרכיבים מגוונים.

בנוסף חברת תמי 4 מציעה ללקוחותיה מערכת סינון שמותקנת על צנרת ההולכה המובילה לבית, המערכת נקראת "תמי דירתי", מסנן מים המותקן ישירות על השיש ליד הכיור (תצורת של ברז קטן) כאשר המערכת עצמה מתחת לכיור. עבור לקוחות עסקיים תמי 4 מציעה מערכת סודה, ברי מים גדולים עם אלמנטים שונים של טיהור וסינון, מיכלי אחסנה-קירור ומזיגה של שתייה, עמדות קולר מים ועוד שורה של אביזרים נלווים לקהל הלקוחות הכללי.

חשוב לציין כי בשנת 2011 נכנסה לשוק מסנני המים הביתיים בתצורת בר מים שולחני גם חברת אלקטרה, זו השיקה בר מים מעוצב ומתקדם והיא למעשה התחרות העיקרית על חברת תמי 4.

הצד הטכני – איך מבוצע סינון המים

מעבר לזה שמוצרי תמי 4 הם מעוצבים, יפים ומספקים פיתרון נוח ויעיל מאוד לקבלת מים קרים או חמים במהירות, עיקר המהות של בר המים של תמי 4 היא סינון המים. תהליך הסינון והטיהור של בר המים תמי 4 הוא באופן כללי משולש:

  • המים עוברים סינון פיזי בעזרת מסנן רשת שעוצר חלודה, חול, אבנים וכדומה.
  • מים עוברים סינון כימי בעזרת מסנן פחם פעיל המסיר כמויות של כלור וחומרים אורגניים אחרים אך משאיר במים את המינרלים החיוניים שבהם. משפר טעם ואיכות של המים.
  • המים עוברים דרך נורת UV (אולטרא-סגול) שמטהרת אותם מפני חיידקים וזיהומים ביולוגיים נוספים. אור UV הורג חיידקים בזכות אורך הגל שלו שישי לו השפעה שלילית על חלק מהאורגניזמים בטבע.

היעילות של תמי 4 היא טובה בכל מה שנוגע לעצירת זיהומים פיזיים במים, הורדת מסוימת של כמות החומרים האורגניים הלא רצויים וקטילת חיידקים וזיהומים ביולוגיים אחרים בעזרת UV. המכשירים כן כוללים מגבלות מסוימות והמים שהם מספקים לא מטוהרים ברמה הגבוהה ביותר, מה שהיה מגדיל, מסרבל ובעיקר מייקר אותם. כמו כן, חשוב מאוד להחליף את מסנן הפחם הפעיל בכל כחצי שנה אחרת הוא עצמו נהפך למושבת חיידקים משגשגת.