יעדי המיחזור של המשרד להגנת הסביבה ב-2011

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

המלחמה למען איכות הסביבה הולכת וצוברת תאוצה ככל שהשנים עוברות. המודעות האקולוגית הגלובאלית ממשיכה לגבור, בכל רחבי העולם נערכים כנסים בנושא, והצעות חוק הנוגעות לנושאים כמו מיחזור, מניעת זיהום אוויר ושימוש בחומרים בריאים לסביבה – הולכות ונערמות במשרדים השונים.

כיצד מדינת ישראל רואה את נושא איכות הסביבה? ובכן, כדי לבחון את הנושא מספיק להתבונן ביעדי המיחזור של המשרד להגנת הסביבה, כפי שהם מבוטאים בחוק האריזות, שנחקק ב-2010, ושאליו נגיע בהמשך.

בישראל נערמות מדי שנה ערימות רבות של פסולת

כמות הפסולת אשר מצטברת בישראל גדלה באופן מדאיג, ועולה במספר אחוזים מדי שנה. הפסולת העירונית, למשל, כוללת מיליוני טונות בכל שנה ושנה. כאשר הפסולת נטמנת באזורים המיועדים לכך, הנפח שלה תופס מקום רב, והפסולת עצמה, כאמור, מזהמת את האדמה ופולטת גזי חממה רעילים. כל אלה 'מסייעים' בהגדלת החור באוזון ומביאים להתחממות הגלובאלית הידועה לשמצה, ולבעיות אפשריות רבות עבור כדור הארץ.

מדוע קיים צורך במיחזור?

בתהליך המיחזור, משתמשים שימוש חוזר בחומרים אשר נעשה בהם כבר שימוש קודם והם נועדו להיות פסולת. החומרים האלה הופכים להיות חומרי גלם בתעשייה, או חומרים אשר מייצרים מהם מוצרים חדשים. בכך נמנעת הצטברות של פסולת תעשייתית, אשר גורמת לזיהום אוויר, לכיעור פני הסביבה, לפגיעה במי התהום, וכן הלאה.

המשרד לאיכות הסביבה פועל למען מיחזור מאסיבי

כשמביטים בסכנות האפשריות הנובעות מפסולת תעשייתית בכמות רבה, לא מפתיע, אם כן, שהמשרד לאיכות הסביבה הציב את נושא המיחזור במרכז המאבק למען איכות הסביבה. במסגרת זו, נחקק ב-22 בנובמבר, 2010, חוק האריזות החדש, אשר מבטא את יעדי המשרד בכל הקשור למיחזור.

מהו חוק האריזות?

באירופה, כמחצית מהחומרים עוברים מיחזור מדי שנה, כשהאחריות על כך היא על הגורם שמחזיק בבעלות על המוצר או זה שיוזם את תהליך ייצורו. חוק האריזות מבוסס על מודל אירופאי זה. הצעת החוק הישראלית מבוססת על הצעת חוק פרטית, אשר נוסחה על ידי ארגון 'אדם, טבע ודין'.

הצעת החוק מבטאת את יעדי המיחזור הרצויים עבור המשרד לאיכות הסביבה. הכוונה היא להגיע ליעד מיחזור של 60% בשנת 2014, זאת תוך קביעת יעדי מינימום למיחזור לפי החומרים השונים. כך, למשל, נקבע כי קרטון ונייר יחייבו מיחזור של 60%, זכוכית תמוחזר ב-50%, עץ ב-12.5%, ועוד.

נשמע לכם בלתי אפשרי להשגה? טעות בידכם. התומכים בהצעה סבורים כי בהחלט ניתן יהיה להגיע תוך ארבע שנים להיקף מיחזור כזה.

הקריטריונים בחוק האריזות

המשמעות של חוק המיחזור היא צמצום פסולת האריזות, עידוד מיחזור ושימוש חוזר בחומרים, וכן הקטנה של הפסולת המיועדת להטמנה באתרי הפסולת השונים. למעשה, המטרה של המשרד לאיכות הסביבה היא שתוך עשר שנים ייאסר בשימוש באתרי ההטמנה השונים כלל.

חוק המיחזור יחייב אריזות שונות לפי מאפיינים מוגדרים: החוק יהיה תקף לגבי אריזות רבות, מסוגים שונים ומחומרים גלם רבים, כאשר הכוונה היא להגדיל את השימוש באריזות לשימוש רב פעמי. בנוסף, החוק ידרוש לסמן את האריזות השונות, כך שיכללו נתונים כמו ייעודה של האריזה למיחזור, סוג החומר ממנו עשויה האריזה, החומרים המסוכנים שבה, ועוד.

ההערכה: המיחזור ימשיך להתגבר בכל רחבי העולם

חוק האריזות נועד ליישר קו עם המאמצים הבינלאומיים להגדלת המודעות למיחזור. יעדי המיחזור בעולם המערבי הם גבוהים מאין כמוהם: בחומרים מסוימים המיחזור הוא כמעט מקסימלי. אגב, תופעת המיחזור לא אופיינית רק למדינות מערביות מתקדמות. גם מדינות מזרח אירופאיות, שבהן תשתית המיחזור היא דלה מאד, מצליחות לעמוד ביעדי המיחזור השונים שקובע התקן האירופאי.

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

יעדי המיחזור של המשרד להגנת הסביבה ב-2011

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!