פרוייקט בנייה ירוקה בסיאטל

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר


בעיר סיאטל הצפונית בארצות הברית, קר מאוד ברוב ימות השנה, אך זה לא מנע מבעד העירייה להקים שני בניינים ברי קיימא, האחד מרכז מסחרי, והשני, בית ספר. שני הבניינים האלו יוכלו להפיק בעצמם את כל החשמל שיצטרכו, ולאסוף את כל המים שיצטרכו, מבלי להשקיע אנרגיה כלל וכלל, מה שהופך את הבנייה לבנייה ירוקה ואידיאלית עבור כל יושבי כדור הארץ שלנו.

בניין המספק לעצמו מים וחשמל

בניין ירוק הוא בניין שנבנה באמצעות חשיבה אקולוגית המפתחת עקרונות ירוקים על בסיס בנייה חכמה. בבניינים האלו ניתן להפיק חשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות, ולאגור את מי הגשמים כדי לספק לדיירים ולעובדים את כל המים הדרושים להם לפעולותיהם השגרתיות.

הבניין עתיד להיות דוגמא, הן לתושבים המקבלים השראה מהבנייה הזו לקים של אורח חיים בר קיימא, והן למתכננים, שעשויים לקבל השראה גם הם ולתכנן בניינים רבים ברי קיימא, שיועילו לסביבה ויהיו חסכוניים יותר לתושביהם.

היסטוריה ירוקה בעיר סיאטל

העיר סיאטל ידועה בתחום השימור הסביבתי, עוד מלפני מאה שנים, אז שאבה מים מנהר הסידר הסמוך אליה, אותו הצליחו התושבים לשמר נקי וטהור מזיהום ושמיש לשתייה. הדבר מעלה שאלה מדוע לחסוך מים בעיר ממי הגשמים? אך עיריית סיאטל קובעת ואומרת כי אין להסתפק במים שיש עכשיו וייתכן ויווצר מחסור בעתיד, ולכן ראוי להקדים תרופה למכה.

לאחרונה אף בוטל האיסור במדינת וושינגטון על איסוף מי גשמים, וההבטחה שיעברו טיפול ויהיו מותרים למי שתייה מאפשרת לעשות זאת בשלמות. מחוז נוסף בסמוך לסיאטל מעודד שתיית מי שתיה ואף את העדפתם על שימוש שמקורות המים הגדולים הפרוצדוראליים.

בנייה שלא מחייבת פליטת גזי חממה

הבניינים הירוקים נבנו על פי התקן האמריקאי בדרגה גבוהה. המתכננים של הבניין אף אתגרו את עצמם וקבלו על עצמם את התקן המחודש והמשופר של איכות הסביבה, שמדבר על הפחתת גזי חממה עד שנת 2030, אז מקווים להגיע לאפס פליטות גזים.

מערכת החשמל המותקנת בבניינים עשויה לחסוך אנרגיה רבה, ולוחות פוטו-וולטאים יספקו חשמל סולרי לדיירים. כמו כן, הבניין צפוי לעמוד למשך 250 שנה לפחות, והותאם כדי להיות מעוצב ומותאם בעתיד לתושביו.