פינוי ומיחזור אסבסט

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר


עקב הסכנות הטמונות בזיהום אסבסט קיימת מערכת תקנות של משרד העבודה והמשרד להגנת הסביבה הנוגעות בנושא של טיפול, פינוי ומיחזור אסבסט. למרות התקנות הרבות, האסבסט עדיין נפוץ מאוד בשימוש עקב אורך החיים הרב שלו ותכונותיו הייחודיות.

מהו אסבסט?

אסבסט הוא בעצם שם כללי לשתי קבוצות של מינרלים השונים זה מזה בהרכבם. מינרלים אלו הינו טבעיים ובעלי מבנה סיבי המקנה להם תכונות שונות כגון עמידות בפני אש, חום והחלדה.

כמו כן, סיבי האסבסט ידועים בחוזקם המכאני וביכולת בידוד תרמי ואקוסטי טובות. השימוש הנפוץ ביותר  באסבסט הינו בענף הבניין. האסבסט הינו מסוכן לבריאות מכיוון שכאשר הוא מתפורר, סיבי האסבסט חודרים למערכת הנשימה וגורמים למחלות שונות ואף להתפתחות סרטן.

סוגי האסבסט הנפוצים

קיימות שתי קבוצות מינרלים עיקריות מהם מורכבים סיבי האסבסט:

קבוצת הסרפנטין שבה נכלל האסבסט הלבן. וקבוצת האמיפבול שבה נכללים האסבסט הכחול והחום. האסבסט הלבן הנקרא גם קריזוטיל מצוי בדרך כלל בצורה של סיבים רכים ופריכים, צורתם הקמורה והמעוגלת של סיבי האסבסט מקנות לו תכונות של גמישות.

האסבסט החום הנקרא גם אמוסייט והאסבסט הכחול הנקרא גם הקרוסידולייט מאופיינים בצורה של מחטים המקנה להם יכולת שבירה גבוהה. מקורם של סוגי אסבסט אלו הם מכרות בדרום אפריקה ובאוסטרליה. קיימים סוגים נוספים פחות שכיחים של אסבסט כגון טרמוליט, אקטינוליט ואנופיליט.

למה משמש האסבסט?

בזכות תכונותיו הייחודיות של האסבסט הוא משמש במגוון רחב של מוצרים בענף הבנייה מזה שנים רבות. בין השימושים הנפוצים ביותר במבני התעשייה ובמבני מגורים, הם כמוצרי בידוד תרמי וכמוצרי בידוד אקוסטי.

בידוד תרמי מיועד בתעשייה בעיקר לבידוד צנרות בתחנות כוח, מוצרים אלו מכילים אחוזים גבוהים מאוד של סיבי אסבסט ומהווים פוטנציאל רב לפגיעה  בסביבה. בבידוד אקוסטי נפוץ השימוש באסבסט פריך הפוטנציאלי בהתפזרות באוויר כאבק מזהם. שימושים רבים ומגוונים נוספים של האסבסט כוללים לוחות ואריחי תקרה, מעצורי מכוניות, שמיכות אש למקרה של שריפה, אטמים נוגדי אש, חום וכימיקלים.

האסבסט הוא חומר מסוכן

הסכנה העיקרית הטמונה בשימוש באסבסט היא העובדה שהוא נישא באוויר וחודר למערכת הנשימה. סיבי האסבסט הינם דקים מאוד וגודלם לא עולה  על עשרות ספורות של מיקרומטרים. תכונה זו גורמת לכך שהינם חודרים בקלות לגוף האדם.

מוצרי האסבסט המורכבים מסיבי אסבסט שבירים מהווים בעיה מכיוון שכאשר מופעל עליהם כוח מכאני משתחררים מליון-מיליארדי סיבים מיקרוסקופיים לסביבה. לסיבים אלו ניידות גבוהה ובסופו של דבר הם מתפזרים ברדיוס רחב מנקודת המוצא ומזהמים אויר בשטחים נרחבים.

ישנן מספר מחלות נפוצות נגרמות כתוצאה מחשיפה לאסבסט, בניהן אזבסטוזיס- מחלת ריאות המאופיינת בצילוק רקמת הריאה עד לנזק בלתי הפיך לתפקוד הריאה. מסותליאומה- סוג של סרטן המתפתח בחלל החזה או הבטן כתוצאה מחומרים מחמצנים הנוצרים בגוף כתוצאה מחשיפה לאזבסט. סוגי סרטן נוספים חשודים שמתפתחים עקב חשיפה לאסבסט כמו סרטן הקיבה, הלוע והמעי הגס.

פינוי וטיפול באסבסט

על מנת להקטין את הסכנה והנזק הנגרם לציבור כתוצאה מחשיפה לאזבסט יש תקנות של גהות תעסוקתית ובריאות הציבור והעובדים באבק מזיק.

פירוק והריסה של גיהות תעסוקתית ובריאות הציבור והעובדים באבק מזיק. פירוק, הריסה ופינוי פסולת הקשורה באסבסט חייבים להיות מבוצעים על ידי קבלן בעל היתר. יש לבצע את עבודות הפינוי בבגדים חד- פעמיים ולחבוש מסכות. פינוי וסילוק אסבסט הינה פעולה מורכבת ומסוכנת אשר יכולה להיות מבוצעת רק על ידי קבלן מורשה לאתר פינוי אסבסט מורשה.

במידה ופינוי האסבסט מתבצע בבניין מגורים יש לדאוג למקום מגורים זמני אחר לדיירי הבניין. אם הפינוי מתבצע בחלק מסוים של הבניין יש לאטום את שאר חלקי הבניין למניעת התפזרות הזיהום. את הפסולת יש לעטוף בשקיות כפולות ולדאוג לכך שההטמנה תתבצע רק במקומות המורשים לכך.

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »

צפון -שרון

מרכז-דרום

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!