אסופתא – תרומת התאגיד למיחזור בקבוקים

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

אסופתא - מיחזור בקבוקים
אסופתא – מיחזור בקבוקים

אין זה סוד שבשנים האחרונות, האדם נהיה מודע יותר ויותר לנזקים שהוא מחולל לכדור הארץ. התופעה היא מהפכה אקולוגית במלוא מובן המילה, שאחד ההיבטים המשמעותיים שלה הוא המיחזור.

בישראל, מיחזור בקבוקים בפרט, ומוצרים בכלל, נעשה בשיעור משמעותי, כך שהיא נמצאת במקומות גבוהים ביותר בטבלאות המיחזור העולמיות: אחוזי המיחזור בישראל גבוהים יותר מאשר בארצות הברית או באירופה, וכך גם העמידה ביעדים שמוצבים מראש על ידי הגורמים הרלוונטיים.

להגברת היקף המיחזור יש שני גורמים עיקריים:

הראשון הוא מיכלי איסוף בקבוקים, הנמצאים באינספור שכונות ורחובות בישראל כיום. ואילו ההיבט השני הוא פעילותם של חברות ותאגידים, הפועלים במסגרת חוק הפיקדון.

עד שלהי 2012, תחום זה היה בשליטתו הברורה של תאגיד אל'ה. אלא שאז נכנס לתמונה תאגיד אסופתא, ושינה את חוקי המשחק במידה רבה.

על תאגיד אסופתא

תאגיד אסופתא הוקם ב-2001, שנים מספר לאחר שנכנס לתוקף חוק הפיקדון, שעל פיו נדרשים הצרכנים בתשלום פיקדון עבור בקבוקי משקה.

בשנות הפעילות הראשונות שלו התעסקה החברה באיסוף מיכלי משקה למיחזור, אך בשניים האחרונות, כאמור, הרחיבה את פעילותה גם למיחזורם בפועל של אותם מיכלים.

בפועל, הדבר נעשה במפעל שהוקם לאחרונה באזור הצפון, סמוך לשפרעם. במפעל עצמו,  מרוכזים בקבוקי הפלסטיק, ומועברים למיחזור. בקבוקי האלומיניום, לעומת זאת, עוברים גריסה לצורה של ריבועים, ומועברים בהמשך למפעלי אלומיניום. ומה באשר לבקבוקי הזכוכית? במצב הנוכחי, היא מועברת, ללא כל שינוי או מניפולציה, למפעל "פניציה". על פי ראשי אסופתא, השאיפה היא שבעתיד הנראה לעין יבצעו במפעל גם גריסה של זכוכית.

שירותי החברה

כדי להיכנס מעט יותר לעובי הקורה, ראוי להתייחס לשירותים העיקריים שמעניקה אסופתא על מנת להגשים את מטרת העל שפורטה מעלה.

איסוף מיכלי המשקה ניתן בתוך יממה אחת בלבד מרגע שמוזמנת המשימה, כשהתעריפים המוצעים ללקוחות נחשבים לאטרקטיביים יותר מאשר המתחרה הגדולה, אל'ה. לראיה, הפטור המוענק ליצרנים מדי טיפול, שעומדים בתאגיד המקביל על שבעה אגורות למיכל בודד, כמו גם כ-30 אגורות עבור הפיקדון עצמו.

כאן, יש להתייחס לטענה שהועלתה של על ידי אל'ה, והיא שאסופתא אינה מחוייבת, על פי החוק, להקצות אחוז מסוים מההכנסות שלה לצרכים חינוכיים, מה שכן נדרש מאל'ה.

בנוסף על כך, מספקת אסופתא שקיות ניילון לצורך איסופם של המיכלים. התשלום של אנשי החברה עבור מיכלי המשקה נעשה במזומן, כאשר באופן מיידי יועברו המיכלים לאחר מכן למחסני החברה. זאת ועוד, באפשרות הלקוח להעביר את בקבוקי המשקה באופן עצמאי לאחד ממחסני האיסוף של החברה, הפזורים במקומות שונים בישראל: גם במקרה הזה, הזיכוי עבור הבקבוקים נעשה במזומן.

תאגיד אסופתא משרת כיום למעלה מכ-3,000 עסקים ומוסדות בכל רחבי הארץ, ביניהם מסעדות וברים, אולמות וגני אירועים, מוסדות ציבוריים וכן לקוחות פרטיים.

עבור אלה, מציעה החברה איסוף מבית הלקוח או מקום העסק, שירות שניתן כאשר מדובר בחמש מאות מיכלי משקה לפחות. כמו כן, עובדת החברה עם כ-70 יצרנים שונים.

התחזיות לגבי העתיד

נכון לעכשיו, זירת המאבק שבין אל'ה לאסופתא נחשבת לדינמית בכל קנה מידה. אם הזכרנו את הטענה העיקרית של אל'א, הרי שאסופתא טוענים, מנגד, שהתנהלותה של אל'ה נובעת אך ורק מתכלית אחת: הרצון שלה להמשיך ולתפקד כמונופול בשוק.

ימים יגידו מי תצא מהמאבק הזה כשידה על העליונה, אם בכלל, אך כבר עכשיו ברור דבר אחד: בלי קשר לכך,  ברור שהחברות, הפועלות ללא כוונות רווח, מבצעות שירות חשוב עבור הסביבה, ומסייעות לשמור על כדור הארץ שלנו.





להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

אסופתא - מיחזור בקבוקים

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!