מה אומר החוק להפחתת פסולת אלקטרונית בישראל?

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

החוק להפחתת פסולת אלקטרונית בישראלבתאריך ה- 1/1/2013 נכנס לתוקפו החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות, תשע"ב- 2012.

מדובר בחוק העוסק בנושא איכות והגנת הסביבה. החוק הובא לאישור המליאה על ידי הממשלה ואושר בקריאה שנייה ושלישית במאי 2012.

מטרות החוק

  • קביעת הסדרים לעניין הטיפול הסביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני, בסוללות ובמצברים
  • עידוד מחזור ושימוש חוזר בציוד חשמלי ואלקטרוני
  • צמצום הפסולת הנוצרת עקב השימוש בציוד חשמלי ואלקטרוני, מסוללות ומצברים ומניעת הטמנתה
  • הפחתת ההשפעות הסביבתיות והבריאותיות השליליות של הציוד החשמלי והאלקטרוני כמו הסוללות והמצברים.

כדי להשיג מטרות אלו החוק פועל באמצעות הטלת אחריות מורחבת לביצוע מחזור ועמידה ביעדי מחזור על יצרני ציוד אלקטרוני וחשמלי כמו גם סוללות ומצברים. כמו כן הטלת אחריות על המשווקים ציוד מסוג זה. הטלת אחריות על מפני פסולת מסוג זה לבצע מיון בפסולת הביתית.

עיקרי החוק

פרק ג'- הוראות לעניין יצרנים ויבואנים

החוק קובע את חובת היצרן או היבואן למחזר פסולת של ציוד חשמלי ואלקטרוני. החוק אף קובע יעד מיחזור בו היצרנים והיבואנים צריכים לעמוד- 50% מסך המשקל של הציוד שייצרו או ייבואו צריך להיות ממוחזר (הוראה זו תיכנס לתוקפה במלואה בשנת 2020 ועד אז יעדי המיחזור יעלו בהדרגה בכל שנה).

כמו כן מחויבים יצרנים או יבואנים של סוללות או מצברים למחזר את הפסולת של ציוד זה על פי יעדים שנקבעו בחוק.

היצרנים והיבואנים מחויבים בדיווח למנהל על הפריטים שמכרו, משקל הפסולת שנוצרה, מספר הפריטים שנעשה בהם שימוש חוזר, משקל הפסולת שמוחזרה וכו'. הדיווח מוגש בכל חצי שנה.

היצרנים מחויבים בהכנת ופרסומו של מדריך לטיפול סביבתי והכנה לשימוש חוזר בנוגע לכל מוצר שהינם מייצרים. המדריך צריך לכלול את מרכיבי המוצר לרבות חומרים מסוכנים בהם נעשה שימוש בייצור המוצר.

פרק ד'- גוף יישום מוכר

המנהל שמונה לאחראי על התחום מטעמם המדינה רשאי להכיר בגוף יישום מוכר כאחראי לוודא קיום חובותיהם של היצרנים והיבואנים של ציוד אלקטרוני וחשמלי, סוללות ומצברים.

הפרק מפרט את חובותיו של גוף היישום, תקופת הכרתו כגוף כזה וכיוצא באלו. תפקידו של גוף היישום לפנות את הפסולת, לבצע הפרדה ומיון ולקיים פעילות הסברה לציבור בנוגע לדרך בה יש לפעול בטיפול בפסולת מסוגים אלו.

כל יצרן או יבואן מחויבים להתקשר בחוזה עם גוף יישום מוכר על פי החוק, על היצרן או היבואן לממן את עלויותיו של גוף היישום.

פרק ה'- הוראות לעניין השלכה, איסוף והעברה של פסולת ציוד וסוללות

פרק זה מתאר את חובותיו של האחראי לפינוי פסולת, חובות כגון: הפרדת פסולת ציוד, סוללות ומצברים מהמגזר הביתי ופסולת אחרת, איסוף פסולת מהמגזר הביתי.

הפרק קובע כיצד תבוצע הפרדת הפסולת באמצעות הקמת מוקדי איסוף, איסוף מחוץ לבתים וכו'.

פרק ו'- הוראות לעניין מרכזים לפסולת ציוד וסוללות ומתקני טיפול

בהקמת מרכזי פסולת יש לוודא כי תשתית המרכז תמנע מפגעים סביבתיים ובריאותיים על ידי משטחים אטומים לחלחול, מערכת ניקוז נפרדת ומכלים אטומים.

הפרק מתאר את חובותיהם של המפעלים מתקני איסוף וטיפול בפסולת.

פרק ח'- עונשין ופרק ט'- עיצום כספי

נועדו לוודא עמידה בהוראות החוק. הפרקים מתארים קנסות, הטלת עיצומים כספיים ואף תקופות המאסר שעלולות להיות מוטלות על מפרי החוק.

לסיכום, מדובר בחוק סביבתי שנועד למנוע את ההשלכות הבריאותיות והסביבתיות הקשות שנוצרות עקב אי טיפול בפסולת של ציוד אלקטרוני וחשמלי וסוללות ומצברים ולעודד מיחזור ושימוש חוזר.

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

לוגו המרכז למיחזור

המרכז למיחזור

מחפשים חברה אמינה ומקצועית לטיפול בפסולת וגרוטאות מתכת שלכם? הגעתם למקום הנכון! אנו החברה המובילה בישראל לפינוי מתכות, פירוק ומחזור. השירותים שלנו כוללים קניית גרוטאות ברזל, גרוטאות אלומיניום, גרוטאות נחושת ומתכות נלוות אחרות במחיר הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

החוק להפחתת פסולת אלקטרונית בישראל

מדוע מיחזור הוא חיוני לקיימות ושימור מאגרי מים

מים הם משאב נדיר, ושימורם הפך בראש סדר העדיפויות ברחבי העולם. בישראל, מדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, יש חשיבות עליונה לשמירה על מאגרי המים. מיחזור מים הופיע כאסטרטגיה חיונית לשמירה על אספקת מים בת קיימא לאומה. באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות ניהול אפקטיביות, למיחזור תפקיד חיוני בהבטחת אורך החיים והיעילות של מאגרי המים.

לקריאת המאמר »

נוהלי הריסה וניהול פסולת

בעולם של היום, שבו הדאגות הסביבתיות עומדות בראש דיונים רבים, חיוני לתת עדיפות לשיטות קיימא בכל התעשיות. להריסת מבנים ולניהול הפסולת הנוצרת במהלך התהליך יכולה להיות השפעה משמעותית על הסביבה. על ידי יישום נוהלי הריסה וניהול פסולת בר קיימא, נוכל להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולתרום לעתיד ירוק יותר.

לקריאת המאמר »

המדריך האולטימטיבי לבחירת חברת ניקיון משרדים הטובה ביותר

בכל הנוגע לשמירה על שטח משרד נקי ומאורגן, שכירת חברת ניקיון משרדים מקצועית היא חיונית. זה לא רק מבטיח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית, אלא גם חוסך זמן ומאמץ לעובדים שיכולים להתמקד במשימות שלהם מבלי לדאוג לניקיון. עם זאת, עם מספר רב של חברות ניקיון בשוק, כיצד תבחרו את הטוב ביותר עבור המשרד שלכם? מדריך מקיף זה ידריך אותך דרך הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.

לקריאת המאמר »

10 טיפים לשמירה על המשרד שלך נקי – חברת ניקיון משרדים פרמייר בפתח תקווה חושפת הכל

בכל הנוגע לשמירה על משרד נקי ומאורגן, אין למי לפנות יותר מאשר חברת ניקיון משרדים המובילה של פתח תקווה. עם שנים של ניסיון וצוות של אנשי מקצוע מסור, יש לנו את המומחיות להבטיח שסביבת העבודה שלך תהיה תמיד נקייה ונוצצת. במאמר זה, נשתף אתכם ב-10 טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשמור על המשרד שלכם במצב 

לקריאת המאמר »

הכירו מקרוב את קסמם של מטבחי הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית שלכם ואתם נהנים ממנה מאוד? רוצים להפוך כל ארוחה שלכם בגינה לעוד יותר נוחה? אם כך, כדאי שתדעו: הדרך הנכונה לעשות זאת היא לקנות ולהתקין מטבח גינה שימושי. מטבחי גינה זוכים להצלחה רבה לא במקרה, שכן הם נוחים מאוד לשימוש. אפשר לשלב בהם כיריים, מטבח ואפילו ברביקיו, כך שאין ספק שהשימוש בהם יכול להקל על הכנת כל ארוחה שתבקשו. זו הסיבה שבגללה היום בהרבה מאוד בתים אנחנו רואים מטבחי חוץ וגינה, אז למה שלא תזמינו גם אתם מטבח גינה איכותי?

לקריאת המאמר »

צפון -שרון

מרכז-דרום

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!