כיצד עושים שימוש חוזר במי מזגנים?

להצערת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר

שימוש חוזר במי מזגניםכיום, כל אחד, מבוגר וילד גם יחד, יודעים כי חשוב מאוד למחזר. עם הזמן, תודות לפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים, נוצרו דרכים נהדרות למיחזור אפקטיבי של חומרים רבים. בין היתר, ניתן למחזר נייר, אלקטרוניקה, פלסטיק, גומי, גזם, גז, בדים, צמיגים, זכוכית ועוד.

בנוסף לכל אלו, ניתן למחזר גם מי מזגנים, אותם מים המטפטפים מצינורית הניקוז של המזגן.

במאמר זה ריכזנו עבורכם את הדרכים העיקריות בהן תוכלו להשתמש במי המזגן בתחומים אחרים בחיים. כמו בתחומים אחרים, גם בכל הנוגע למיחזור מי מזגנים, היצירתיות יכולה רק לעזור.

מהם מי מזגנים?

לפני שנבחן באילו דרכים מי המזגנים יכולים לסייע, לאחר שהם יוצאים מן המזגן, כדאי לבחון מהם מים אלו? פעילות המזגן מבוססת על סירקולציה של גז. תוך כדי פעילות, הגז המתעבה הופך למים, היוצאים מן מערכת הקירור.

בחלק מן המזגנים, מחברים צינורית ארוכה, המתעלת את המים למקום מרוכז. באחרים, המים מטפטפים לאדמה, ויוצרים שלולית קטנה. מים אלו ניתן לאסוף ולמחזר.

מיחזור מים אפורים

מיחזור מים אפורים הינו אחד התחומים החמים במיחזור בעולם, מי מזגנים נחשבים גם הם לחלק מהמים האפורים במשק הבית וגם אותם ניתן למחזר במסגרת מיחזור מים אפורים.

קיימות מגוון דרכים למחזר מים אפורים בכלל ומי מזגנים בפרט, בין היתר ישנן מערכת מיחזור ביתיות, האוספות את המים האפורים המיוצרים במשק הבית ומטהרות אותן בדרגות שונות של טיהור, המאפשרות שימוש חוזר במי המזגן.

על אף האמור, חשוב להבין שבניגוד למים אפורים ממוקורות אחרים (כגון שטיפת הבית, מי כביסה או מי כיור), מי המזגנים ניתנים לשימוש גם ללא כל טיהור מוקדם, זאת משום שלמעשה מדובר במים מזוקקים ללא חומרי ניקיון ואחרים.

השקייה

מי מזגנים יכולים לסייע רבות בכל הנוגע להשקיית גינות, פרטיות וציבוריות כאחד. למעשה, מוסדות רבים בארץ כבר החלו לאמץ דרך מיחזור זו. דבר זה מקבל משנה תוקף בייחוד במקומות בהם יש מזגנים רבים, כגון מוסדות לימוד, בנייני חברות או מתחמי משרדים.

באמצעות המים הנאספים, ניתן להשקות את הגינה בבית או גינת הבניין. כמו כן, אפשר להשקות שטחים רחבים יותר, כגון מדשאות ציבוריות או במוסדות לימוד, צמחייה בגנים ציבוריים,  צמחייה באיי תנועה ועוד.

ניתן לעשות זאת באמצעות הבקבוק בו נאספו מי המזגנים, במידה ומדובר על גינה קטנה, או תוך העברת המים אל מערכות ההשקיה הגדולות יותר.

ניקיון

תחום נוסף בו ניתן להיעזר רבות במים המתנקזים מהמזגנים הוא בניקיון. דבר זה הוא טוב לניקיון הבית הפרטי, כאשר מי המזגן הביתי מועברים לניקיון הבית כולו או אלמנטים מסוימים בו. כמו כן, ניתן לנצל את מי המזגנים בניקיון משרדים, בתי עסק, מוסדות לימוד, מוסדות ציבוריים ומתחמים מסחריים, הדורשים מים רבים יותר.

מעבר לכך, ניתן להשתמש במי המזגנים לניקיון אלמנטים מסוימים. לדוגמא, אפשר להיעזר במים אלו בניקוי אביזרי אינסטלציה, כגון אסלות, כיורים ואמבטיות. יתר על כן, ניתן להעביר את המים הללו אל מערכת ההדחה באסלה ולהשתמש במי המזגן לצורך הדחת האסלה, במקום במים נקיים המגיעים ממערכת המים הביתית.

בכך, ניתן לתפוס שלוש ציפורים במכה אחת, ולא שתיים כנהוג לחשוב –  למנוע מן מי המזגנים לרדת לטמיון, לנצל מים מזוקקים לכדי מערכת ההדחה ולחסוך כסף רב.

קירור המצנן

הדעות בנושא זה עדיין חלוקות, אולם אנשים רבים מנצלים את מי המזגנים לכדי מי קירור המצנן באוטו. מאחר ומי המזגן הנם מים מזוקקים, הם יכולים לשמור על מצב המצנן והאוטו בכלל בצורה טובה.

עם זאת, מומלץ מאוד להיוועץ עם מכונאי מוסמך, מאחר ולכל מכונית ולכל מערכת יש את המגבלות שלה.

שתייה

גם בנושא זה, הדעות חלוקות. חלק מן אנשי הרפואה, טוענים בתוקף כי מים מזוקקים מזיקים מאוד לבני האדם, מאחר והם עלולים לגורם לנזק ארוך טווח במערכות הפנימיות ואין בהם את המינרלים הנדרשים לנו. אחרים, טוענים כי מים אלו אינם מזיקים כלל.

על אף העובדה שמרבית בעלי החיות יעדיפו לתת מים מן הברז, או אפילו מים מינרלים, לחיות האהובות שלהם, מי מזגנים יכולים להיות פיתרון נהדר לחיות הרחוב. בכל עיר ועיר, ישנם כלבים וחתולים חסרי בית.

לרוב, הם מסתדרים בכוחות עצמם, אבל בקיץ, כאשר השמש קופחת, כדאי לתת להם יד וקצת מים. ניתן לאסוף את מי המזגנים בכלי פלסטיק שטוח, להציב במקומות שונים, ובכך להציל חיים.

כביסה

כידוע, מכונת הכביסה זקוקה למים לשם פעילות תקינה. לרוב, מחברים את צנרת המכונה אל הצנרת הביתית ובלחיצת כפתור, המכונה שואבת מים, מנקה איתם את הבגדים המלוכלכים ומנקזת את המים שנותרו החוצה.

על אף המנהג המקובל להשתמש בברז הביתי, אין זה משנה באילו מים המכונה נעזרת, כל עוד מדובר במים נקיים. למעשה, ניתן לתעל את מי המזגנים אותם אגרתם מבעוד מועד, לחבר את כלי המים אל המכונה ולהשתמש בהם לניקיון הבגדים.

שטיפת המכונית

באותה המידה בה ניתן להיעזר במי המזגנים לשימוש פנימי במכונית, ניתן להשתמש בהם גם באופן חיצוני. מים אלו יכולים לסייע בשטיפה השבועית או החודשית, ובכך לחסוך במים ובכסף.

אמנם, תזקקו לדליים מרובים יותר וסביר כי השטיפה תיקח יותר זמן משטיפה עם צינור, אולם החיסכון והמחזור שתבצעו בהחלט שווים את זה.

בריכת נוי בגינה הפרטית

לרוב, בעלי בתים פרטיים זוכים ליהנות גם מחצר אחורית. ניתן לנצל חצר זו לשימושים רבים מספור, אולם הדרך הטובה ביותר לנצל את השטח הוא בהקמת גינה מושקעת. בגינה זו ניתן לשתול מינים רבים של פרחים וירקות, ואפילו ליצור בריכת נוי משלכם, עם דגים וצמחי מים מסוגים שונים.

עם זאת,  בריכה זו זקוקה למים רבים. ניתן להיעזר במי המזגנים בדיוק למטרה זו ובכך לא להשתמש במים חדשים ישירות מן הברז.